Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 08:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 17:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Yep. Og så er vi tilbage, hvor det hele startede: Problemet med PRISEN!!!

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 18:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Netop, der er ikke noget nyt i at man kan få sin bil godkendt, hvis man f.eks. kan kan fremvise en emmisionstest, som viser at bilen ligger under de tilladte værdier. Men problemet er, som sagt, at sådan en test ikke ligefrem er gratis...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 18:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Efter min mening er det et STORT problem for et demokrati (danmark) at stille nogle krav, som borgerne skal UDENLANDS for at opfylde!!!
Der er jo åbenbart ingen danske institutter, som kan opfylde SBI´s krav :shock: .

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 20:13 
Hvem har sagt at vi har demokrati :wink:

Og ja, jeg kan kun sige det samme, det virker fuldstændigt vanvittigt at vi skal rejse ud af landet for at opfylde statens krav. Det er dybt urimeligt.

Men med det sammenhold der generelt er, kan vi næppe stille noget op.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 20:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Sammenholdet er godt nok, det tror jeg ikke man skal tage fejl af.
Men vi er simpelthen bare for få, hvis det skal handle om tuning af biler.
Hvis man derimod kunne skabe røre i andedammen ved at påpege det udemokratiske - grænsende til grundlovsstridigt - ved godkendelseskravene, så ville der jo pludselig være en ny indgangsvinkel!!!

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 21:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg kunne nu godt tænke mig at få deres defination på "godkendelsespligtig"... Jeg tror slet ikke det dækker almindelige personbiler!

Almindelige personbiler er f.eks. heller ikke dækket ind under det der hedder typrgodkendelsespligtige. Det er noget der er ændret tror jeg for sådan var det jo ikke før. En bil som ikke er typegodkendt i DK (og det er de danske regler vi snakker om her) kan jo i dag "sagtens" komme på plader her.

Men det ændrer nu heller ikke en skid ved problem stillingen...

Hvor gammel er din bil "lille dig"? Og er den født med katalysator?

Du SKAL altså læse noget af det der beskriver hvordan jeg fik min synet. Jeg fandt nogle "smut huller" som jeg kunne drage nytte af. Måske kan du gøre det samme!

Men ellers er din generalle opfattelse af visse folks skriverier omking dette enme FULDSTÆNDIG korrekt desværre... :?

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 21:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Med risiko for at få en over næsen: Jeg tror nok, at hvad der er godkendelsespligtigt er nøje beskrevet i indledningen til den dejlige tekst, som du helt tydeligt har nærlæst mange gange.
Man bliver bare tilbøjelig til at springe de uinteressante kapitler over.
Nu skal jeg heldigvis bare snart have en hverdagsbil, som IKKE er tuningsegnet...

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nå ikke lige som transitten hva?

Nå for pokker... Det har jeg ikke set! Men du får lige en over næsen af lige vel så... "KLASK - AUI"

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2004, 22:56 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2003, 09:19
Indlæg: 79
Geografisk sted: fredericia
er der en lyseblå golf på gule plader der kører rundt i bogense med en brian og dunke dunke musik?

_________________
jeg har en golf der køre når DEN vil!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2004, 00:27 
Jeg har en Carina 97' med 1,8 motoren(7A-FE) men det er ikke mig der skriver i det andet forum.
Så ja, den er født med kat og har pt. en CO på 0,012 % målt hos SBI til syn og jeg fik papiret med på målingen.

Jeg vil smide en turbo på og en racerkat og det der så følger med, men den skal ikke være vild, kun ca 170 hk.

Og det eneste de sikkert vil gå amok over er turboen, når de ser den. Jeg kan nemt få CO'en ned, hvor den skal være (maks. 0,5 %).

Men kender i det, skal man smide 50K for at få bilen dømt ok, det er da latterligt.

Jeg regner med at bruge en Haltech el. OMEX motorstyring til dette, så det hele kan sættes op, som jeg vil have det.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team