Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 08:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
3 bar benzintryk ved hvad MAP? MVH: fejedrengen PS. hvor mange % står dyserne så åbne? (for at give 312 heste)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Hvis du giver dyserne og benzin pumpen 12v skal de efter 30sek give mellem 90 til 130 ml ifølge data. Dvs at motoren kører IKKE. Der er 3 bar bezin tryk når motoren ikke kører og pumpen får 12 volt. Hvis bilen/motoren kører og går i tomgang er der 2.5 bar benzin tryk.

Håber du kan bruge det til et eller andet!!

Titel: dyser
de originale dyser kan ikke engang levere til 250hk...jeg kører selv vr6 biturbo så det er prøvet...jeg har nogle større dyser og ligge som jeg selv har kørt med...de levere til ca 330 hk.. og skal koste 2000 kr hvis det er...

Titel:
Mester Medlem

Anonymous skrev:
3 bar benzintryk ved hvad MAP? MVH: fejedrengen PS. hvor mange % står dyserne så åbne? (for at give 312 heste)

Det er ved 100 kpa i MAP. Men det afhænger jo af tryk regulatoren. Når det regnes up på diverse regnemaskiner er det mange ved 90% eller 100% DC.

Jeg tror heller ikke på at de i praksis kan give til 300hk... Man vil jo måske også gerne gå en anelse over den mængde benzin som lige netop er nok til maks hk for at få en lidt koldere forbranding. For holdbarheden. Jeg vil tro at 330 - 340ml ville kunne lave fornuftige 300hk med en god sikkerheds margen.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
vil det sige at sådan en vrsex kører med 50 kpa i tomgang? MVH fejedrengen

Titel:
michael j ved du om luftmassemåleren kan holde til at der kommer turbo på og hvilken en jeg skal sætte i i stedet!
det ville jeg sætte MEGET stor pris på hvis der var en eller flere der kunne svare på :D :D
det kan godt være det at jeg ville købe de dyser!
kan man sætte for store dysser i, sker der noget hvis jeg køber nogle dyser der fx. kan levere 400 hk men jeg (kun) får 300hk!
luftmassemåleren?

Titel:
Mester Medlem

Anonymous skrev:
vil det sige at sådan en vrsex kører med 50 kpa i tomgang? MVH fejedrengen

Ja, i følge det som "Vag mekanikeren" skriver er det rigtigt at den kører med 50 kpa i tomgang med mindre at det er en lidt underlig trykregulator.

MEN det ved du og jeg jo godt at sådan en vogn ikke kører med 50 kpa i tomgang. Nærmere 30-35 kpa måske. Det ville så give et benzintryk på 2,3 bar ca... Men nok om det.

v/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel: dyser
luftmassemåleren kan sagtens holde jeg kører med den originale...den skal jo sidde så turboen suger i den...for store dyser kan gi dårlig koldstart...

Titel:
ok helt sikkert tak!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time