standart dysser på vr6 hk?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

#11 Indlæg af Gæst »

3 bar benzintryk ved hvad MAP? MVH: fejedrengen PS. hvor mange % står dyserne så åbne? (for at give 312 heste)
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#12 Indlæg af VAG mekaniker »

Hvis du giver dyserne og benzin pumpen 12v skal de efter 30sek give mellem 90 til 130 ml ifølge data. Dvs at motoren kører IKKE. Der er 3 bar bezin tryk når motoren ikke kører og pumpen får 12 volt. Hvis bilen/motoren kører og går i tomgang er der 2.5 bar benzin tryk.

Håber du kan bruge det til et eller andet!!
michael j

dyser

#13 Indlæg af michael j »

de originale dyser kan ikke engang levere til 250hk...jeg kører selv vr6 biturbo så det er prøvet...jeg har nogle større dyser og ligge som jeg selv har kørt med...de levere til ca 330 hk.. og skal koste 2000 kr hvis det er...
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Anonymous skrev:3 bar benzintryk ved hvad MAP? MVH: fejedrengen PS. hvor mange % står dyserne så åbne? (for at give 312 heste)


Det er ved 100 kpa i MAP. Men det afhænger jo af tryk regulatoren. Når det regnes up på diverse regnemaskiner er det mange ved 90% eller 100% DC.

Jeg tror heller ikke på at de i praksis kan give til 300hk... Man vil jo måske også gerne gå en anelse over den mængde benzin som lige netop er nok til maks hk for at få en lidt koldere forbranding. For holdbarheden. Jeg vil tro at 330 - 340ml ville kunne lave fornuftige 300hk med en god sikkerheds margen.

v/h christian
Gæst

#15 Indlæg af Gæst »

vil det sige at sådan en vrsex kører med 50 kpa i tomgang? MVH fejedrengen
Gæst

#16 Indlæg af Gæst »

michael j ved du om luftmassemåleren kan holde til at der kommer turbo på og hvilken en jeg skal sætte i i stedet!
det ville jeg sætte MEGET stor pris på hvis der var en eller flere der kunne svare på :D :D
det kan godt være det at jeg ville købe de dyser!
kan man sætte for store dysser i, sker der noget hvis jeg køber nogle dyser der fx. kan levere 400 hk men jeg (kun) får 300hk!
luftmassemåleren?
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#17 Indlæg af Havneren »

Anonymous skrev:vil det sige at sådan en vrsex kører med 50 kpa i tomgang? MVH fejedrengen


Ja, i følge det som "Vag mekanikeren" skriver er det rigtigt at den kører med 50 kpa i tomgang med mindre at det er en lidt underlig trykregulator.

MEN det ved du og jeg jo godt at sådan en vogn ikke kører med 50 kpa i tomgang. Nærmere 30-35 kpa måske. Det ville så give et benzintryk på 2,3 bar ca... Men nok om det.

v/h christian
michael j

dyser

#18 Indlæg af michael j »

luftmassemåleren kan sagtens holde jeg kører med den originale...den skal jo sidde så turboen suger i den...for store dyser kan gi dårlig koldstart...
Gæst

#19 Indlæg af Gæst »

ok helt sikkert tak!
Besvar