Håber nogen kan gi mig nogle svar
Ford gearkasse??
Redaktør: Moderatorer
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Ford gearkasse??
Kan der monteres en MT75 gearkasse på en 2.0 OHC-motor?? Hvis såfremt er der så nogen fordele/ulemper?? Er der forskel i gearing på type N og MT75??
Håber nogen kan gi mig nogle svar
Håber nogen kan gi mig nogle svar
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
MT75 gearkassen er lissom udviklet til ohc-motoren, så vidt jeg husker....
Jeg er ikke klar over udvekslings-forskellen på type N og MT75, men det er garanteret vigtigere at du kigger på din bagtøjs-udveksling.
Det er nemlig i bagtøjet, at det sner...
Hos Ford passer gearkasser og motorer sammen.
Sierraén fås med CVH-motor (
), CVH passer med IB5, IB5 passer med Zetec, Zetec passer med MTX75, MTX75 sidder på 2,5V6
Derfor bør det være muligt umiddelbart at skrue en MondeoV6 sammen med en gearkasse fra en P100.
Jeg er ikke klar over udvekslings-forskellen på type N og MT75, men det er garanteret vigtigere at du kigger på din bagtøjs-udveksling.
Det er nemlig i bagtøjet, at det sner...
Hos Ford passer gearkasser og motorer sammen.
Sierraén fås med CVH-motor (
Derfor bør det være muligt umiddelbart at skrue en MondeoV6 sammen med en gearkasse fra en P100.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Naturligvis bør du lægge en v6 i din 4x4. Men først når du har læst lidt her: http://www.fastcougar.com/forums/catego ... m?catid=83
.
Hvis du så vil lave dobbelt trykladning, skal du nok finde skohornene og den store tube glidecreme frem.
Der er ikke for meget plads i forvejen....
Dét nummer er nok lidt nemmere i et Sierra-motorrum.
.
Hvis du så vil lave dobbelt trykladning, skal du nok finde skohornene og den store tube glidecreme frem.
Der er ikke for meget plads i forvejen....
Dét nummer er nok lidt nemmere i et Sierra-motorrum.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Umiddelbart ser jeg kun et enkelt problem med at lægge en (hvilkensomhelst) mondeomotor i en baghjulstrækker.
Prøv at lukke hjelmen op på din egen mondeo, og bemærk så, hvordan motoren er ophængt i bilens højre side.
Hvis man så vender motoren en kvart omgang, så skal der mere end et stykke ståltråd til, inden dette motorophæng har en solid fastgørelse til karosseriet.
Men kan man løse dette problem, så tror jeg resten vil gå temmelig nemt.
Og sjovt, det vil det helt sikkert være.
Sierraen skal naturligvis være en P100, født med Diesel
.
Så er bilen jo typegodkendt med turbo......
Og ja, det er vist svært at finde "spændende" dele til en v6 Duratec, men det ville være en sjov udfordring. Men til en start, så kan det garanteret lade sig gøre at finde gode, brugte ud-manifolder.
Katalysator-monolitten ligger nemlig i selve manifolden, så når der skal skiftes katalysator på sådan en, ja så står man pludselig med en god start til en turbo-manifold.
Prøv at lukke hjelmen op på din egen mondeo, og bemærk så, hvordan motoren er ophængt i bilens højre side.
Hvis man så vender motoren en kvart omgang, så skal der mere end et stykke ståltråd til, inden dette motorophæng har en solid fastgørelse til karosseriet.
Men kan man løse dette problem, så tror jeg resten vil gå temmelig nemt.
Og sjovt, det vil det helt sikkert være.
Sierraen skal naturligvis være en P100, født med Diesel
Så er bilen jo typegodkendt med turbo......
Og ja, det er vist svært at finde "spændende" dele til en v6 Duratec, men det ville være en sjov udfordring. Men til en start, så kan det garanteret lade sig gøre at finde gode, brugte ud-manifolder.
Katalysator-monolitten ligger nemlig i selve manifolden, så når der skal skiftes katalysator på sådan en, ja så står man pludselig med en god start til en turbo-manifold.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg