Ford gearkasse??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

Ford gearkasse??

#1 Indlæg af s@g »

Kan der monteres en MT75 gearkasse på en 2.0 OHC-motor?? Hvis såfremt er der så nogen fordele/ulemper?? Er der forskel i gearing på type N og MT75??

Håber nogen kan gi mig nogle svar :shock:
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

MT75 gearkassen er lissom udviklet til ohc-motoren, så vidt jeg husker....
Jeg er ikke klar over udvekslings-forskellen på type N og MT75, men det er garanteret vigtigere at du kigger på din bagtøjs-udveksling.
Det er nemlig i bagtøjet, at det sner...
Hos Ford passer gearkasser og motorer sammen.
Sierraén fås med CVH-motor ( :!: ), CVH passer med IB5, IB5 passer med Zetec, Zetec passer med MTX75, MTX75 sidder på 2,5V6
Derfor bør det være muligt umiddelbart at skrue en MondeoV6 sammen med en gearkasse fra en P100.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#3 Indlæg af Clisse »

Så det faktisk også siger mellem linierne, er at jeg burde lægge en v6er min 4wd????? Godt tænkt.... Hmm.... Dobbelt tvangsfodring.... hmmm...
Mvh
Claus
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

Naturligvis bør du lægge en v6 i din 4x4. Men først når du har læst lidt her: http://www.fastcougar.com/forums/catego ... m?catid=83 :shock: .
Hvis du så vil lave dobbelt trykladning, skal du nok finde skohornene og den store tube glidecreme frem.
Der er ikke for meget plads i forvejen....
Dét nummer er nok lidt nemmere i et Sierra-motorrum. :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#5 Indlæg af Clisse »

Tjaaaa..... sådan en 3 liters konvertering kan jo altid komme.... To møller på svinet...... KNÆK siger transforboksen!!!!
Mvh
Claus
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

Ja, den er jo nok ikke bygget til +5-600 Hk.
Men til Sierra kan man få, hvad man har råd til.... :wink: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#7 Indlæg af Clisse »

Helt seriøst, så kunne det være rigtig fedt at gå og hygge bygge på en Sierra, hvis der altså virkelig kan lægges en duratec 2,5 i.

Jeg har endnu ikke fundet nogle stumper til 2,5eren... Altså stempler osv...
Mvh
Claus
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#8 Indlæg af Transitfar »

Umiddelbart ser jeg kun et enkelt problem med at lægge en (hvilkensomhelst) mondeomotor i en baghjulstrækker.
Prøv at lukke hjelmen op på din egen mondeo, og bemærk så, hvordan motoren er ophængt i bilens højre side.
Hvis man så vender motoren en kvart omgang, så skal der mere end et stykke ståltråd til, inden dette motorophæng har en solid fastgørelse til karosseriet.
Men kan man løse dette problem, så tror jeg resten vil gå temmelig nemt.
Og sjovt, det vil det helt sikkert være.
Sierraen skal naturligvis være en P100, født med Diesel :lol: :lol: .
Så er bilen jo typegodkendt med turbo...... :shock:
Og ja, det er vist svært at finde "spændende" dele til en v6 Duratec, men det ville være en sjov udfordring. Men til en start, så kan det garanteret lade sig gøre at finde gode, brugte ud-manifolder.
Katalysator-monolitten ligger nemlig i selve manifolden, så når der skal skiftes katalysator på sådan en, ja så står man pludselig med en god start til en turbo-manifold.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

MT75 er da til 2.0 DOHC/ og ikke til OHC..! - det er 2 forskellige typer...?!
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#10 Indlæg af s@g »

Det er derfor jeg spurgte i starten af dette indlæg om det kan lade sig gøre at bygge over. Jeg har lige skrottet en DOHC karb. og købt en 2.0 OHC. Hvis der er en fordel ved skift af gearkasse udfører jeg operationen, hvis ikk blir den solgt.
Besvar