lqs skrev:
sad lige og kiggede jeres VOLVO tråd igennem, sådan en gearkasse fra en SUPRA m.4 er en getragkasse det er den BMVkasse og visse af VOLVOkasserne også. sidder også i nogle ROVER V8+store OPLER. den i TOYOTAEN er blot 6 gears det er de også i de nyere M BMVer! T56 er ikke nær så stærk, skifter heller ikke så godt. det er en US BORG-WAGNER. den kan også fås med lavere (højere) udveksling i sexte, det er kun i CAMARO og VIPER den har 0,50 på den store skive! T5 er heller ikke så stærk, det er egentlig det samme som T56, blot med et gear mindre. tror faktisk ikke en 16v top blot er en 16v top. mener der er forskel på om den kommer fra en 2,5l marinemotor eller en 2,0l turbomotor. TROR! ret mig hvis det er forkert! MVH. søren PS. har jo skrevet til dig HENRIk at vi ku tage HAVNEREN i hånden og kigge på seriøs VOPEL her på FYN. tilbudet gælder stadig!
Volvos 16V er en og samme core, med lidt forskellig konfiguration. Den findes oem som sugemotor i 7serie GLT 16V, og tilsvarende i 9serie,B234ET/FT. Kun i italien er der solgt en 16V turbomotor. B204GT hedder den svjh.
Marinemotoren er lidt anderledes, men toppen er den samme.
Der er dog en race top i 16V til disse motorer, men den er baseret på en R-Sport udviklet core, præcist som B230R blokken er. Den er meget sjælden, faktisk har jeg kun set en en enkelt gang i sverige, men den skulle flowe markant bedre end oem 16V toppen.(hvilket ikke er voldsomt svært, da oem toppen helt standard flower _ringere_ end volvos 531 8V top, grotesk nok).
Jeg tager imod det tilbud, men mangler lige lidt tid at gøre med. Er lidt presset lige pt. Vil meget gerne se Voplen.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!