Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 11:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
getragkasse... Hvad vil det sige? Forklaring... :shock:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

lqs skrev:
sad lige og kiggede jeres VOLVO tråd igennem, sådan en gearkasse fra en SUPRA m.4 er en getragkasse det er den BMVkasse og visse af VOLVOkasserne også. sidder også i nogle ROVER V8+store OPLER. den i TOYOTAEN er blot 6 gears det er de også i de nyere M BMVer! T56 er ikke nær så stærk, skifter heller ikke så godt. det er en US BORG-WAGNER. den kan også fås med lavere (højere) udveksling i sexte, det er kun i CAMARO og VIPER den har 0,50 på den store skive! T5 er heller ikke så stærk, det er egentlig det samme som T56, blot med et gear mindre. tror faktisk ikke en 16v top blot er en 16v top. mener der er forskel på om den kommer fra en 2,5l marinemotor eller en 2,0l turbomotor. TROR! ret mig hvis det er forkert! MVH. søren PS. har jo skrevet til dig HENRIk at vi ku tage HAVNEREN i hånden og kigge på seriøs VOPEL her på FYN. tilbudet gælder stadig!

Volvos 16V er en og samme core, med lidt forskellig konfiguration. Den findes oem som sugemotor i 7serie GLT 16V, og tilsvarende i 9serie,B234ET/FT. Kun i italien er der solgt en 16V turbomotor. B204GT hedder den svjh.

Marinemotoren er lidt anderledes, men toppen er den samme.

Der er dog en race top i 16V til disse motorer, men den er baseret på en R-Sport udviklet core, præcist som B230R blokken er. Den er meget sjælden, faktisk har jeg kun set en en enkelt gang i sverige, men den skulle flowe markant bedre end oem 16V toppen.(hvilket ikke er voldsomt svært, da oem toppen helt standard flower _ringere_ end volvos 531 8V top, grotesk nok).

Jeg tager imod det tilbud, men mangler lige lidt tid at gøre med. Er lidt presset lige pt. Vil meget gerne se Voplen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

getragkasse er et bryst på en trans der hedder GERT! eller også er det en gearkasse af mærket GETRAG! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Sig lige til hvis i tager afsted, saab'er burde der også findes et par stykker af, hvorend i tænker på at tage hen i Sverige:)
Daniel

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så skulle man jo lave en tur til Vallåkra Träffen Helsinborg. Har været der en gang med HenrikGM. Det er primært Volvo, men der er også en del fede SAAB'er
Det er STORT. Der er ligeledes en masse gode stumper på stumpemarkedet.

P.S. Har du afmonteret din hækspoiler SAAB-Daniel?? For jeg tror jeg så dig komme kørende forleden uge mod Sunds...

Titel:
Mester Medlem

var det ikke sjovere at komme et sted hen, hvor der både køres og vises udstillingsbiler=EN DAG PÅ STRIBEN! så kan i også se alle SAABER der stiller op få hjul af VOLVOERNE!! MVH. søren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Syns lige jeg skulle smide en hjemmeside ind her med nogle flere skøre svenskere der kan det der med at tune:

www.sbr-racing.com

PS: Tjeck lige deres bimmer :)

Titel: Træf!!!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Er frisk på et volvo træf... håber bare at den når at blive færdig inden det bliver varmt.. ploven trænger snart til lidt luft... :D
Det kunne også være sjovt at lave en fælles tur til vallakrå treffen.

Mvh Ronnie

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Johnny and skrev:
P.S. Har du afmonteret din hækspoiler SAAB-Daniel?? For jeg tror jeg så dig komme kørende forleden uge mod Sunds...

Hey Johnny...
Ja, spoileren gik til under frosten her i vinter, har den store glasfibervinge liggende hjemme ved de gamle, så den skal på når jeg finder ud af hvordan den skal monteres ordentligt...
Jeg er klart med på et træf til sommer i Sverige...
Daniel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time