Jeg tror også jeg vil prøve, at lege lidt med min Traction controle for, at se om den fungere lidt bedre i sommervejr.
Jeg kommer lige til, at høre dig om du har lavet nogle modifikationer på din bil hvis ja hvilke?? ( Ved motormodifi. hvem har lavet det ??).
Du mener jeg kan holde 1 bars ladetryk under hele accelerationen, og SCT siger den er sat til dette tryk, hvordan fejlfinder/tester man systemet for evt. små brister i slanger eller lign. (kan det være magnetventilen der ikke fungere optimalt (det burde være rigmeligt simpelt at tjekke hvilket tryk den leder luft til aktuatoren ved, hvis man kan lave testen når bilen holder stille og ikke er tændt, dog med tænding på). Man kan jo også købe et ekstra manometer og se tryk før magnetvent. og så det andet på aktuatorslangen for, at se når der kommer tryk på denne lidt omstændigt.
Kan du hjælpe mig med den den tilslutning der sidder på noget der minder om en ventil, monteret på turboen slangeforbindelsen går til manifolden og bliver refereret til som værende en tryk regulator slange, er det den man kalder en BOV ventil /Blow Off ventil ??.
Jeg havde et problem med, at finde ud af præstationerne (på papir) på bilen da den køre med automatgear men har fundet ud af, med volvo`s hjælp, at der tages 0,3 sek. af acc. og 5 - 10 km/t af toppen afhængigt af effekten.
Jeg har også fundet ud af, at der er en forskel på om det er en sedan eller en stationcar sedanen er opgivet til 7,3 sek. 0-100 og stationcaren er opgivet til 7,5 sek. 0-100 dvs. min standart præstere (på papiret) 7,8 sek. fra 0-100 og din, burde præstere 7,4 sek standart, men da jeg tror begge er trimmet og pt. til nogenlunde samme effekt ja så tror jeg du gør det bedre en knapt 7 sek. ??, målinger er jo nok behæftet med en vis fejlmargin men jeg tror godt jeg tør vove påstanden, at jeg er under 6,5 sek. nok ikke meget men har tidstagning fra 5,84 - 6,46, men om nålen lige har været på 100 eksakt og om starttrykket på uret har været nøjagtigt på samme tid som der er givet gas ?? men jeg har forsøgt, at gøre det præcist og kan nok ikke gøre andet en, at tage den dårligste og tro, at det nok ligger der omkring.
Derudover har jeg prøvet nogle af de mellemdistancer som både SCT, og BSR lover gode tider på.
Volvo C70, 2,3T 250hk automatgear => 70-140 = 8,97 sek.
Min 70-140 = 7,47 sek.
Volvo C70, T5 300 hk automatgear => 50-140 = 7,47 sek.
min => 50-140 = 8,65 sek.
BSR havde nogle andre intervaller for SAAB nu er den Svenske side under opdatering så jeg kan ikke se dem, men skrev intervallerne ned for, at se Volvoens tiden på de distancer.
70 - 110 3,31 sek. (bedste tid)
80 - 110 2,72 sek. (bedste tid).
Til de to ovenstående tider skal det nævnes, at bilen er kørt op til start hastighed i det gear som accelerationen skulle fortages i og så skudt af => der er ikke gearskift med i de tider.
|