Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 13:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Det er justerbare støddæmpere, hvor man kan justere hvor hårde de er. Man kan ikke justere kørehøjden, det er fjedrene der bestemmer det.

Autotech går mere grundigt til værks når de trimmer Volvo, men så koster det også mere.
Hvis man kører med en lille turbo kan man godt opnå en god effekt ved en rullefeltsmåling. Her belastes motoren kun kortvarigt og så ser man ikke den negative effekt af at turboen har en fårlig virkningsgrad og dermed varmer indsugningsluften meget op.

Autotech sætter en større turbo på og opgiver cirka samme effekttal. Herved opnår de lavere temperatur og bedre motorydelse ved længere tids kørsel med fuldt tryk.
De der har prøvet Autotechs tuning kontra de andre chiptrimmere hævder Autotech bilerne er hurtigere.

Det er i sidste ende et spørgsmål om hvor mange penge man har. De fleste er tilfredse med en ny chip, luftfilter og udstødning, og derfor er der mange firmaer der udelukkende tilbyder det. Skal man videre skal turboen skiftes og det koster jo en del oveni.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Ja selvfølgelig er det ikke til sænkning jeg sad vist og tænkte på noget andet da jeg skrev.

Kunne godt tænke mig, at spørge dig hvordan du holder snuden til vejen, her tænker jeg dæk hvad køre du med mærke og dim/profil.

Jeg har egentligt ikke fået svar på hvordan, hvis der tales trykstyring, man regulere inden for en margen 1,0 - 1,15 bar på Volvoen (hvis man nu havde en turbo der var stor nok.

Morten

Titel:
Medlem

Jeg har 17" fælge med 205/45 dæk. Min bil har tracs der forhindrer hjulspin op til 40 km/t og det virker rimeligt.
Hvis vejen er regnvåd er det ikke let at omsætte kræfterne til fremdrift, det vil jeg give dig ret i.

Turbotrykket er styret af chippen i bilen. Den turbo du har nu kan nok lige klare 1 bar også ved høje omdrejninger, men siger chippen den skal køre med 0.9 bar hjælper det jo ikke meget.

Titel:
Mester Medlem

Guest Morten skrev:
Havneren svarer aktuatorarm ikke skal indstilles, jeg forstår godt det du skriver, og mit spørgsmål her er måske dumt men vil det du kalder modtryk på WG ikke principielt virke lige godt om man trykker mindre bleeder vent. eller modtrykker hårdere hårdere fjeder eller spændt aktuatorarm.

Hummm... Ligt på punktet modtryk tror jeg du misforstod mig. Det jeg snakker om et modtrykket i din udstødning og det vil du have så lavt som muligt og det vil altså sige at du vil have en stor WG ventil i udstødningen eller I DET MINDSTEN en ventil som åbner ordentlig og FULDT op.

Det der sker når du gør aktuator armen kortere er jo, ud over at skræmme fjederen, også at du gør din vandring i din aktuator dåse mindre. Dette betyder så ude i den anden ende af armen (WG ventilen i udstødningen) at din WG ventils åbningsvinkel vil være mindre og altså ikke tillade det samme flow.

Det er nok ikke løsningen på dit problem vil jeg tro, men jeg syntes du nævnte noget med at der var skruet på den og det er altså ikke skide smart...

V/h christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
nibdk så køre vi med det samme 205x45, jeg bruger eagle F1 dæk fra goodyear.

Jeg har selv traction system på min men den fungere vist ikke helt rigtigt da den ikke forhindre hjulspin men bare brummer (ABS systemet arbejder), når gearvælger står i drive og hjulene slipper, jeg har godt nok kun prøvet den ved snekørsel, men det gør vel ingen forskel.

Jeg har desværre ikke kunne se dine film grundet mit PC-udstyr, men har hørt fra pålidelig kilde, at han troede det var min bil der var filmet.

Nu da jeg havde tiden til, at kikke lidt nærmere på dine lækre undervognslækkerier kan jeg se hvad der ved første øjekast fik mig til, at tro der var tale om et sænkningskit, det er dine fjederben til forvognen der sidder skåle på, men der mangler selvfølgelig nogle fjedre det kan jeg da godt se.

Jeg ringede til ham fra SCT for, at høre hvor meget chippen var sat til i ladetryk og han sagde 1 bar, og fortalte mig, at der nok var en lille utæthed et eller andet sted i systemet (eks. vist i membranen i aktuatordåsen som han havde oplevet før) nu er den jo ny, det samme er flere af de slanger der bære tryk.
Hvad er dit ladetryks interval ??

Har du testet din bil på vejen evt. 1/4 mil, 0-100 eller et andet interval med stopur ???.
Jeg lavede et logblad da jeg købte bilen, som jeg jævntligt laver noter til.

Titel:
Medlem

Tracs er ikke optimalt, men man kan se at det har en vis funktion ved at koble det til og fra og se forskellen.

Jeg har ikke målt mit ladetryk, jeg har kun kigget på den måler der sidder i bilen og den er der jo ingen skala på.

Jeg har ikke direkte testet accelerationen med stopur, men på videoen 0-170 km/h kan man se hvor hurtigt det går.
Lige knap 7 sek til 100 kmh, 12.5 sek til 140 kmh og 16 sek til 160 kmh.

Niels

Titel:
Jeg tror også jeg vil prøve, at lege lidt med min Traction controle for, at se om den fungere lidt bedre i sommervejr.

Jeg kommer lige til, at høre dig om du har lavet nogle modifikationer på din bil hvis ja hvilke?? ( Ved motormodifi. hvem har lavet det ??).

Du mener jeg kan holde 1 bars ladetryk under hele accelerationen, og SCT siger den er sat til dette tryk, hvordan fejlfinder/tester man systemet for evt. små brister i slanger eller lign. (kan det være magnetventilen der ikke fungere optimalt (det burde være rigmeligt simpelt at tjekke hvilket tryk den leder luft til aktuatoren ved, hvis man kan lave testen når bilen holder stille og ikke er tændt, dog med tænding på). Man kan jo også købe et ekstra manometer og se tryk før magnetvent. og så det andet på aktuatorslangen for, at se når der kommer tryk på denne lidt omstændigt.

Kan du hjælpe mig med den den tilslutning der sidder på noget der minder om en ventil, monteret på turboen slangeforbindelsen går til manifolden og bliver refereret til som værende en tryk regulator slange, er det den man kalder en BOV ventil /Blow Off ventil ??.

Jeg havde et problem med, at finde ud af præstationerne (på papir) på bilen da den køre med automatgear men har fundet ud af, med volvo`s hjælp, at der tages 0,3 sek. af acc. og 5 - 10 km/t af toppen afhængigt af effekten.
Jeg har også fundet ud af, at der er en forskel på om det er en sedan eller en stationcar sedanen er opgivet til 7,3 sek. 0-100 og stationcaren er opgivet til 7,5 sek. 0-100 dvs. min standart præstere (på papiret) 7,8 sek. fra 0-100 og din, burde præstere 7,4 sek standart, men da jeg tror begge er trimmet og pt. til nogenlunde samme effekt ja så tror jeg du gør det bedre en knapt 7 sek. ??, målinger er jo nok behæftet med en vis fejlmargin men jeg tror godt jeg tør vove påstanden, at jeg er under 6,5 sek. nok ikke meget men har tidstagning fra 5,84 - 6,46, men om nålen lige har været på 100 eksakt og om starttrykket på uret har været nøjagtigt på samme tid som der er givet gas ?? men jeg har forsøgt, at gøre det præcist og kan nok ikke gøre andet en, at tage den dårligste og tro, at det nok ligger der omkring.

Derudover har jeg prøvet nogle af de mellemdistancer som både SCT, og BSR lover gode tider på.

Volvo C70, 2,3T 250hk automatgear => 70-140 = 8,97 sek.
Min 70-140 = 7,47 sek.

Volvo C70, T5 300 hk automatgear => 50-140 = 7,47 sek.
min => 50-140 = 8,65 sek.

BSR havde nogle andre intervaller for SAAB nu er den Svenske side under opdatering så jeg kan ikke se dem, men skrev intervallerne ned for, at se Volvoens tiden på de distancer.

70 - 110 3,31 sek. (bedste tid)
80 - 110 2,72 sek. (bedste tid).

Til de to ovenstående tider skal det nævnes, at bilen er kørt op til start hastighed i det gear som accelerationen skulle fortages i og så skudt af => der er ikke gearskift med i de tider.

Titel:
Måske rettelse ang. sidste 2 tider det kan godt være der var gearskifte det er et stykke tid siden og bliver lidt i tvivl?????

Titel:
Måske rettelse ang. sidste 2 tider det kan godt være der var gearskifte det er et stykke tid siden og bliver lidt i tvivl?????

Titel:
Igen en rettelse, jeg har lige haft fat i mine dæk/fælge og ser til min overreskelse, at det er 16" (har ikke haft bilen så længe) og standart køre den med 205x50/16 og jeg køre med 205x45/16 dette ændre jo lidt ved tidstagningen, så det ender nok med, at nibdk tider passer meget godt.

Så må man jo få nogle flere kræfter SCT. 850`er med 320hk opgivet til lige under 6 sek. med manuel gear i sedan => lige under 6,5 på stc. med automatgear, hvis volvo`s tal ellers passer.

Hvad er holdningen ellers omkring styling af sådan en herregårdsvogn??.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time