Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 maj 2025, 16:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 12:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
att:havneren
det vil sige at du tror ikke det er min pumpe den er gal med?
(den er jo også ny)

bilen.. 2 toppakninger =hk105+turbo ialt 205 det vil sige at mine exter dysser kan give til ca 100
ifølge regnemaskinen skulle de kunne give 124hk

så det passer vel også meget godt at de nu ikke kan blive til flere hk

når det er lavet på den måde som det er

eller hvad siger i :roll:

min co siger 8,5% ved 2750rpm
og et tryk på 0,5

co siger 6,0% ved 5250 rpm
og et tryk på 0,65


co på 4,5% ved 6000rpm
tryk 0,65

så et par støre dysser vil nok hjælpe lidt


skal lige have monteret et manometer på benzinen så jeg kan se trykket ved fuld gas
skulle gerne være konstand

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2004, 15:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Prøv at finde en rover 620 ti der sidder 4 * 450 ml/min dyser ved 3bars tryk, der er 15 ohms dyser.
Køb alle 4 for når du er blevet træt af at MF2 ikke kan give den optimale blanding, kan du altid konvertere til MS.
I sidste ende vil du nok komme ud med et overskud hvis du sælger MF 2.
4,5 % co det lyder ikke helt galt, da det er meget nær den optimale blanding for maks effekt, på en sugemotor.
Det man egentlig burde måle er temperaturen i udstødningsmanifolden, som ikke bør overstige ca 930 grader ved fuldlast.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2004, 21:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Det jeg skrev med pumpe Christian var myntet på min egen bil... Det kan meget vel være din pumpe der halter lidt. Dette er jo også et område mange over ser. Det jeg egentligt bare ville sige med det jeg skrev var at teorien ikke altid stæmmer over ens med de faktiske forhold... Nemlig at jeg burde have benzin nok men noget kuynne tyde på at det ikke er sådan i praksis!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2004, 20:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
hvad koster det ca at montere Megasquirt
hvad koster den i sig selv?

og hvad kan den styre
benz og tændning ?

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team