Hjemmelavet rullefelt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

Hjemmelavet rullefelt

#1 Indlæg af nmb1022 »

Der var på et tidspunkt nogen der snakkede om at bygge deres eget rullefelt. Her er lidt inspiration

http://pages.quicksilver.net.nz/geoffm/ ... _dyno.html
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

#2 Indlæg af LasseW »

Vi var faktisk et par stykker der kiggede på og lave sådan et, men for at kunne rulle omkring 300HK så skulle rulle veje omkring 600kg og have det roterende med røv mange rpm var ikke det fedeste :?
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Det er og bliver et problem med sådan et felt. Afsindig tung masse, med en enorm høj periferihastighed. Opskriften på en katastrofe(bogstaveligt talt!) hvis noget går i smadder. Så Rullerne, lejeren, og hele chassiset skal være virkeligt godt bygget, ellers er det med livet som indsats.

Den energi feks 6-800kg besidder med en overfladehastighed på måske 240km/t er rigeligt stor til feks at smadre en bygning totalt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#4 Indlæg af nmb1022 »

Når ja så stort er problemet vel heller ikke, den skal da bare ha et par afbalanceringsklodser på :lol:
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

NMB1022 skrev:Når ja så stort er problemet vel heller ikke, den skal da bare ha et par afbalanceringsklodser på :lol:


Yep, men ikke den slags der sidder på fælge...... :shock:

Jeg har iøvrigt aldrigt forstået hvad folk skal stå helt henne ved feltet, når der rulles på træf, feks v. natmekanikerens felt på Vandel. Folk har ikke nogen som helst ide om hvad der er for kræfter der er i aktion når knapt 400hk slippes løs på en jernrulle. Skulle et dæk springe, så er det ikke fedt at gribe en slidbane med spisebestikket. Især ikke når slidbanen vil forlade showet når det er allermest spændende......

Men næsen _SKAL_ absolut så tæt på at der er fare for at snottet flyver ud af hornet på de hvalpe. Omtanke er ikke engang prioriteret imellem de første hundrede punkter når CPUen arbejder(arbejder??!?)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

det er ikke noget der kan ske. det er sket! heldigvis uden personskade..... 2 rulninger i rap... i 5. gear=278kmt....på rallydæk med alt for lidt luft.... sikke nogen lyde..... bilen hoppede lidt rundt på rullerne. men var spændt rigtig godt fast. det ene bagdæk revnede hele vejen rundt lige hvor slidbanen møder dæksiden på indersiden. lidt af dækket blev fundet TEMMELIG LANGT BORTE! derfor hold afstand og respekter det personalet siger! MVH. søren
Besvar