Der var på et tidspunkt nogen der snakkede om at bygge deres eget rullefelt. Her er lidt inspiration
http://pages.quicksilver.net.nz/geoffm/ ... _dyno.html
Hjemmelavet rullefelt
Redaktør: Moderatorer
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Hjemmelavet rullefelt
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
- LasseW
- Senior Medlem
- Indlæg: 476
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Brøndby Strand
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det er og bliver et problem med sådan et felt. Afsindig tung masse, med en enorm høj periferihastighed. Opskriften på en katastrofe(bogstaveligt talt!) hvis noget går i smadder. Så Rullerne, lejeren, og hele chassiset skal være virkeligt godt bygget, ellers er det med livet som indsats.
Den energi feks 6-800kg besidder med en overfladehastighed på måske 240km/t er rigeligt stor til feks at smadre en bygning totalt.
Den energi feks 6-800kg besidder med en overfladehastighed på måske 240km/t er rigeligt stor til feks at smadre en bygning totalt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
NMB1022 skrev:Når ja så stort er problemet vel heller ikke, den skal da bare ha et par afbalanceringsklodser på
Yep, men ikke den slags der sidder på fælge......
Jeg har iøvrigt aldrigt forstået hvad folk skal stå helt henne ved feltet, når der rulles på træf, feks v. natmekanikerens felt på Vandel. Folk har ikke nogen som helst ide om hvad der er for kræfter der er i aktion når knapt 400hk slippes løs på en jernrulle. Skulle et dæk springe, så er det ikke fedt at gribe en slidbane med spisebestikket. Især ikke når slidbanen vil forlade showet når det er allermest spændende......
Men næsen _SKAL_ absolut så tæt på at der er fare for at snottet flyver ud af hornet på de hvalpe. Omtanke er ikke engang prioriteret imellem de første hundrede punkter når CPUen arbejder(arbejder??!?)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er ikke noget der kan ske. det er sket! heldigvis uden personskade..... 2 rulninger i rap... i 5. gear=278kmt....på rallydæk med alt for lidt luft.... sikke nogen lyde..... bilen hoppede lidt rundt på rullerne. men var spændt rigtig godt fast. det ene bagdæk revnede hele vejen rundt lige hvor slidbanen møder dæksiden på indersiden. lidt af dækket blev fundet TEMMELIG LANGT BORTE! derfor hold afstand og respekter det personalet siger! MVH. søren