Regler fra før 84

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Geografisk sted: kbh

#11 Indlæg af Shelby 500 »

hmm - er du sikker på du ikke må skifte bremser?? - der er utroligt mange US biler, VW bobler der køre med skiver for, og det kan de jo sagtens få synet.....?? :) -
Morten VJ
Mester Medlem
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af Morten VJ »

Såddan som jeg har forstået det kan det godt ladesig gøre at bygge bremserne om.

Den letteste er at finde en model med opgraderede bremser, og overflytte alle komponenter. Det er her boblerne falder ind under, en 53 model med tromler kan sagtens konverteres til skiver for fra en 1303 fra 75.

Eller find et Tuv godkendt ombygningskit.

Eller Lav din egen ombygning, stadig baseret på standart komponenter, dvs ophængspunkter, og lignene, ellers skal man kunne dukomentere at det kan holde, og kør til teknologisk institut og få udført div målinger, hvilket er ret kostbart.

Den sidste mulighed er at bilen er så speciel at synshallen ikke aner hvilke type bremser der er standart monterede, og kun udfører et bremse chek.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Geografisk sted: Malmö

#13 Indlæg af hYe »

Jeg ville gerne putte en moderne ikke tunet motor i, så emmisions kravene er ikke noget problem. Den nye motor vil betyde en markant effekt forøgelse, og jeg ville også gerne have skiftet tromlerne ud med et par skiver.

Mener ikke den duer...
Hvis motoren f.eks. er fra 99', så skal kravene fra 99' overholdes...
Mener også at det er forbudt at smide en motor i der er ældre en bilen, Dog ikke hvis det stadig er den samme model. f.eks. om en golf3 motor er fra 98 eller 93 skulle ikke betyde nogen forskel..
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#14 Indlæg af Transitfar »

hYe skrev:Hvis motoren f.eks. er fra 99', så skal kravene fra 99' overholdes....

Nej-nej....
Det er bilens første registreringsdato, som bestemmer kravene.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar