C.Beyer skrev:
"Udskiftning til en programmerbar motorstyring er et stort skridt. Ved disse anlæg er der lagt mere vægt på ydelse end komfort. Bruges bilen til hverdagskørsel kan et programmerbart system ikke anbefales".
Hmmm...det skriver Scantune hvad siger i til det????????
eller er det kun med HALTECH der menes det??
Mads B 405 2.0: kan se du køre med PRS motorstyringer hvad kan du sige om det godt/skidt og er det købt hos scantune???
hilsen C.Beyer
Det er både rigtigt og forkert
Hvis man montere fætteren i en moderne bil, hvor motorstyringen ikke kun styre motoren, men arbejder sammen med flere elektroniske systemer i bilen, så mister man en masse komfort systemer.
Så er der selve indkøringen, da jeg går ud fra at det er includeret i monterings prisen. Dette udføres på et rullefeldt for at finde maks effekt, og derefter på landevejen, for at få den kørbar.
Men da man ikke kan bruge flere år på at justere den ind til alle vejr forhold, og køremåder. Så vil der ske en forringelse i kørbarhed.
Og det er her slut brugeren må tage over og tune videre selv.
Hvis man kan få softwaren med.
En gl Volvo med k-jetronic vil slet ikke opleve de problemer i samme grad.
Jeg har selv kørt med MS i et år og 3 måneder og den har kørt hver dag.
total km tallet er på ca 35.000 km uden problemer med motorstyringen.
Men der er også gået mange timer med at justere de forskellige parametre, og man bliver aldrig helt tilfreds, da der altid er et lille punkt der kan blive bedre.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html