Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: nordsjælland
Hej
er der nogle her inde der kenner noget til disse Motorstyringer Prospark/Hestec (købes hos KG trinming) eller kenner nogle der gør det....
Jeg ringe op til KG trimning i næste uge og tale lidt med dem om hvad de syntes der er best til midt Projekt (volvo 240 b21ET med 300hk) men det ville jo være super hvis der var nogle her inde der kunne give lidt info inde jeg ringer.
Det må også gerne være noget folk har hørt godt/skidt omtale
eller din mening om Motorstyringer...

hilsen C.beyer

ps Super godt forum

pps samme indlæg er lagt ud på volvo240.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Hold snitterne fra motorstyringer der ikke er rimeligt funderet i DK. Fint med en fancy motorstyring fra et eller andet land, men du har kun ET valg hvis noget driller: Find selv ud af det.(eller kør bilen til sverige)

Langt nemmere er det hvis du vælger noget gængs. Så har du faktisk mulighed for at spørge nogen der ved noget om din specifikke styring, og er der med ikke totally lost hvis noget opfører sig uventet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Hmmm...var lidt bange for at det svar ville komme (har selv tænkt det)
Men er der ander motorstyringer ud over MS som mange her inde jo syntes godt om .
Det er jo også meget tiltalen at bruge MS da der jo er flere volvor der køre med det, om det er prisen der spiller ind ved jeg jo ikke :wink: .
Hvad med de motorstyringer der er her på siden er der slet ingen der køre med dem kunne da godt tænte mig og høre fra nogle der køre med dem...

Hilsen C.Beyer

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Nu famler jeg men synes at huske at Lasse (yugo turbo) havde noget omex på yugo'en... Men det kan lige så godt være min usynlige ven der har bildt mig det ind :shock:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
C.Beyer skrev:
Hmmm...var lidt bange for at det svar ville komme (har selv tænkt det)
Men er der ander motorstyringer ud over MS som mange her inde jo syntes godt om .
Det er jo også meget tiltalen at bruge MS da der jo er flere volvor der køre med det, om det er prisen der spiller ind ved jeg jo ikke :wink: .
Hvad med de motorstyringer der er her på siden er der slet ingen der køre med dem kunne da godt tænte mig og høre fra nogle der køre med dem...

Hilsen C.Beyer

Scantune i galten, har tidligere solgt PRS motorstyringer, nu sælger de HALTECH..... men har stadig udstyr og know how til at programmere de "gamle" PRS stýringer...... jeg mener jeg så noget udstyr til EFI, så måske også dette..... men men... det kan godt være jeg husker forkert

Titel:
Nyt Medlem

"Udskiftning til en programmerbar motorstyring er et stort skridt. Ved disse anlæg er der lagt mere vægt på ydelse end komfort. Bruges bilen til hverdagskørsel kan et programmerbart system ikke anbefales".

Hmmm...det skriver Scantune hvad siger i til det????????
eller er det kun med HALTECH der menes det??

Mads B 405 2.0: kan se du køre med PRS motorstyringer hvad kan du sige om det godt/skidt og er det købt hos scantune???

hilsen C.Beyer

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

C.Beyer skrev:
"Udskiftning til en programmerbar motorstyring er et stort skridt. Ved disse anlæg er der lagt mere vægt på ydelse end komfort. Bruges bilen til hverdagskørsel kan et programmerbart system ikke anbefales".

Hmmm...det skriver Scantune hvad siger i til det????????
eller er det kun med HALTECH der menes det??

Mads B 405 2.0: kan se du køre med PRS motorstyringer hvad kan du sige om det godt/skidt og er det købt hos scantune???

hilsen C.Beyer

Det er både rigtigt og forkert
Hvis man montere fætteren i en moderne bil, hvor motorstyringen ikke kun styre motoren, men arbejder sammen med flere elektroniske systemer i bilen, så mister man en masse komfort systemer.
Så er der selve indkøringen, da jeg går ud fra at det er includeret i monterings prisen. Dette udføres på et rullefeldt for at finde maks effekt, og derefter på landevejen, for at få den kørbar.
Men da man ikke kan bruge flere år på at justere den ind til alle vejr forhold, og køremåder. Så vil der ske en forringelse i kørbarhed.
Og det er her slut brugeren må tage over og tune videre selv.
Hvis man kan få softwaren med.

En gl Volvo med k-jetronic vil slet ikke opleve de problemer i samme grad.
Jeg har selv kørt med MS i et år og 3 måneder og den har kørt hver dag.
total km tallet er på ca 35.000 km uden problemer med motorstyringen.
Men der er også gået mange timer med at justere de forskellige parametre, og man bliver aldrig helt tilfreds, da der altid er et lille punkt der kan blive bedre.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Nyt Medlem

Det er jo svært ikke og blive lun på det der MS....men hvordan er layout
på MS???

Blev lidt interesseret i HESTEC pga layout med grafer mm..

Men jeg har da læst her inden at der er nogle stykker der var interesseret i noget fremvisning af MS er da villig til at rejse meget langt for en fremvisning... :wink:

hilsen C.Beyer

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Send en pb og jeg er istand til at lave en personlig fremvisning, jeg er i frederiksund i hverdage, og som regel i tåstrup i weekender, og svarer kun på mails lørdag og søndag.
mvh MORTEN

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Nyt Medlem

pb er sendt.... :D

hilsen C.Beyer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time