Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 06:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Det er rigtigt at PKJ ikke vil lave street-race i Vandel, som de sidste 2 år.
Grunden er som Hentzelmann skriver, at eventdag koster, dog ikke 100,000 kr, men 60,000 kr. + moms. At der så kommer udgifter ved siden af for 25,000-30,000 kr så er vi omkring 100,000 kr. for en dags race.
Det har PKJ ikke råd til, men vi har så lavet en lukket street-race arrangement, hvor alle bilklubber kan komme og køre. Vi afholder dagen som en Danmarks hurtigst klub bil 2005 (DHKB).
Der er 200 pladser ialt så der er muligheder for at køre mange gange hele dagen.
Se evt. mere på www.p-k-j.dk

Mvh.
John Kristensen
Formand PKJ.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Tak for input John, vil det være muligt for tilskuere at komme ind og se det?
Danie.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Tror jeg har misforstået møffe lidt, så det kan godt være jeg skylder en undskyldning. Den opførsel du beskriver er helt gal på den, og det er heldigvis noget vi kun har været udsat for et par enkelte gange. Bagefter er der heller ikke blevet lagt fingre imellem med at fortælle at det IKKE blir tollereret (de når som regel at stikke af bagefter, så de ved det jo godt...) . Læste dit indlæg på galleriet som om det var de lovlige klubber, altså jeres egen forening, legal-streetrace osv. du ville samle.

Med hensyn til udgifter snakker jeg om at køre klub-rally, da der i hvertfald her i nærheden ikke ret tit foregår lovlige streetrace.
Det er i mine øjne det eneste alternativ hvis mand vil ud og køre næsten hver weekend uden at skulle køre til sverige eller jylland.

Der er også en der nævner at mand jo "bare" kan arrangere nogle løb på nogle flyvepladser, men det er ikke lige til. Det kræver en hel del, f.eks økonomi og kende de rigtige mennesker at få lov til den slags. OG flyve pladsen i Holeby i hvert fald, er ikke særlig glad for at vi (gale unge mennesker i biler) er der. De 3 arrangementer der er om året er hvist lige akkurat hvad de kan få lov til.
Svæveflyverne og de andre mener jo sjovt nok at banen er lavet til at dyrke deres hobby fra, og det kan mand egentlig ikke bebrejde dem.
Alt ovenstående er mund til mund, men kan nogle bekræfte det er de meget velkomne.

EN ting kan vi i hvert fald blive enige om: SIKKERHEDDEN er det vigtigste. at vi så har hver vores deffinition af hvad der er sikkert er en anden sag.
Jeg mener godt at et ulovligt arrangement kan være sikkert, men påstår selvfølgelig ikke at alle er det. Kan igen kun forholde mig til hvad jeg ser.

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
Ok, det var så ikke 100k, men 75.

Sådan som jeg har forstået DHKB (PKJ arrangement) er det kun for kørerne. Hvis der skulle ha været tilskuerer ville det være en eventdag man skulle betale for.

Og som John selv skriver:
"en lukket street-race arrangement"

Billede

Titel:
Medlem

Saab-daniel: Du kan tilmelde dig til arrangementet igennem Saab klubben. Jeg har sendt en invitation til klubben igår, så det er bare at tilmelde dig.

Mvh.

John Kristensen
Formand PKJ.

Titel:
Medlem

PS!! Hvis du kan få et lift i en af deltagende biler, så kan du godt komme ind. Du er bare en mekker/hjælper for den deltagende bil.

John.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Slavteren skrev:
Tror jeg har misforstået møffe lidt, så det kan godt være jeg skylder en undskyldning. Den opførsel du beskriver er helt gal på den, og det er heldigvis noget vi kun har været udsat for et par enkelte gange. Bagefter er der heller ikke blevet lagt fingre imellem med at fortælle at det IKKE blir tollereret (de når som regel at stikke af bagefter, så de ved det jo godt...) . Læste dit indlæg på galleriet som om det var de lovlige klubber, altså jeres egen forening, legal-streetrace osv. du ville samle.

Med hensyn til udgifter snakker jeg om at køre klub-rally, da der i hvertfald her i nærheden ikke ret tit foregår lovlige streetrace.
Det er i mine øjne det eneste alternativ hvis mand vil ud og køre næsten hver weekend uden at skulle køre til sverige eller jylland.

Der er også en der nævner at mand jo "bare" kan arrangere nogle løb på nogle flyvepladser, men det er ikke lige til. Det kræver en hel del, f.eks økonomi og kende de rigtige mennesker at få lov til den slags. OG flyve pladsen i Holeby i hvert fald, er ikke særlig glad for at vi (gale unge mennesker i biler) er der. De 3 arrangementer der er om året er hvist lige akkurat hvad de kan få lov til.
Svæveflyverne og de andre mener jo sjovt nok at banen er lavet til at dyrke deres hobby fra, og det kan mand egentlig ikke bebrejde dem.
Alt ovenstående er mund til mund, men kan nogle bekræfte det er de meget velkomne.

EN ting kan vi i hvert fald blive enige om: SIKKERHEDDEN er det vigtigste. at vi så har hver vores deffinition af hvad der er sikkert er en anden sag.
Jeg mener godt at et ulovligt arrangement kan være sikkert, men påstår selvfølgelig ikke at alle er det. Kan igen kun forholde mig til hvad jeg ser.

det er iorden. det jeg mener 100% er at vi skal nok til at gribe i egen "barm" vi skal til at holde lidt selvjustits. det kommer til at ende med noget som jeg ikke vil tænke på. og det er ikke den pris jeg vil betale for at kunne lave et træf på en P-plads en aften.så de få der ikke kan respektere vi andres velbefindenem, de skal BUUE´s ud. så de lære at lade være med den slaks ting. da jeg var i århus var den samme person ved at køre ind i mig 2 gange... 2. det var åbenbart underholdene at køre stærkt mellem parkerede biler og personer til fods. og jeg har oplevet det flere gange. sørgeligt men sandt.

derfor har jeg skrevet at det ikke skal akksepteres når der bliver kørt sådan. i stedet for klappen af sådane personer skal der gøres opmærksom på at det ikke er iorden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time