Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 maj 2025, 21:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
du kommer bare, jeg kan godt tåle at tabe hvis du er hurtigere! men der skal jo skæres knap 2 sekunder af før du kan følge med... he he

som vennetjeneste ku jeg evt starte i andet gear for din skyld...

Andet gear - Tror BESTEMT det kan betale sig... Jeg tør bare ikke pga. af svag gearkasse!

OG... 2 sek - BEVARS... 14,12 - 12,99 = 1,13 sek... Eller er det fordi du runder ned? 14 - 12 = 2 sek??? 8)

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

20v.dk skrev:
Havneren>>

Rygterne i Honda/VW-verdenen i USA at SSautochrome produkterne er af en MEGET svingende kvalitet.

Manifolder der sprækker og Wastegates som ikke holder til tryk = overbelastede motorer.. og turboer som ja... ? hvem ved..

Jeg ville nok råde jer til at se jer om efter et alternativ...

Har du noget konkret på det? Links etc. eller gætter du?

Jeg har set en enkel skabe sig over svejsningerne var for små, lidt overfladisk "rødsprængning" fra jernpartikler og andre småting, men jeg kan feks intet finde om wastegates der kan overbelaste en motor(kæmpe hul i styringen?) eller de turboer som...ja....
Hvad betyder "...ja..." i denne sammenhæng?

Please explain. Jeg har ikke handlet med firmaet, men er da int. i at høre nærmere om der er bund i kritikken eller det er rygter uden hold i.

Ligeledes vil jeg gerne høre lidt om den defekte aksel? Har turboen været adskilt? Hvordan er det konstateret den er defekt?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Junior Medlem

Jeg kan sagtens være mere konkret.

Jeg har selv handlet rustfrie manifolder hos SSautochrome til VW/Audi 1.8T 20V..

Jeg købte nogen stykker for 3måneder siden og har så løbende solgt lidt af dem..
De vender nu tilbage med revner i en lind strøm..
Som jeg ikke har billeder af lige her, men jeg er begyndt at ombytte de manifolder til støbejerns manifolder i mine kits..

Jeg har så undersøgt sagen nærmere og det viser sig at deres produkter generelt er af en svingende standard.

En XS-power/SSautochrome turbo som er flækket
Billede
Billede

Jeg har lidt mere information, som er samlet de sidste par dage.. men umiddelbart så synes jeg de ovenstående billeder taler for sig selv i første omgang

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
det var nu også mig der sku starte i andet gear... og du kan vel ta det, det er gas... hvis du tager mig i et run er du jo bare bedre, og det kan jeg sagtens leve med. jeg skruer for at hænge på eller evt køre fra iler der er dobbelt op eller mere end hva min bil har stået mig i. det er det der er mit kick

venlig hilsen Lasse

Titel:
Jeg har købt turboen på ebay men ham jeg købte den af har købt den ved omtalte firma(ssautocrome) så den er jo ude i 2. hånd allerede.
Jeg har fået den kontroleret ved turbo dk som kunne fortælle mig at han havde set flere eks. på dårlige turboer og kopi ladere bl.a nogle kina produkter.
Men hvis i vil vide mere om turboen kan i bare ringe til mig.

Mvh Thomas 75893118 eller 22994248

Titel:
Mester Medlem

har haft problemer med 2 turboer fra det firma.... kompressorhjulet har drejet rundt om akslen..... men det er nu ved rigtigt højt ladetryk..... BOV og ladeluftkøler mm. har ikke fejlet noget. bedre locktiete og spænde ordentrligt TROR jeg løser problemet, med møtrik der løber løs! deres produkter er meget billige! MVH. søren

Titel:
Moderator

20v.dk skrev:
Jeg kan sagtens være mere konkret.

Jeg har så undersøgt sagen nærmere og det viser sig at deres produkter generelt er af en svingende standard.

En XS-power/SSautochrome turbo som er flækket

.. men umiddelbart så synes jeg de ovenstående billeder taler for sig selv i første omgang

Enig i at deres produkter er meget billige, især sammenlignet med øvrige "danske" produkter.

En søgning på internettet synes jeg ikke genererer en masse dårlig omtale om nævnte firma. Hvis de fusker så plejer en søgning i google at leverer svarene, og det synes ikke umiddelbart at være tilfældet.

At der findes billeder at flækkede turboer siger ikke så meget, for hvilken behandling har der været tale om her? Har den været tabt, eller ladet med 2,5bar, eller?
Ud fra signaturen så er det vel ikke een du har solgt?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

Hej Henrik

Det kræver måske en lidt længere forklaring..
Nu er jeg selv rimelig seriøst inde i præcist dette import/export marked for tuningsdele, så jeg kan faktisk sælge de samme dele som SSautochrome sælger.. og til ca. samme pris.. + nogen andre og måske lidt mere seriøse gennemtestede produkter (stadig billige)
Indtil videre er mit område dog VW og det er det område jeg PT udvider mest indenfor..
Jeg får produceret nogen dele hos min samarbejdspartner i Østen og som dette udvikler sig til flere forskellige produkter, så vil jeg også kunne lave nogen priser på komplette turbokits som ikke er set i DK/EU tidligere..

Jeg importere på nuværende tidspunkt 40-50% af mine dele direkte fra Østen(samarbejdspartneren), og dette er stigende..
Derfor skal man heller ikke undre sig hvis det lige pludselig er at jeg kan levere noget til markant lavere pris end hvad der ellers er på markedet i dk/eu.

Jeg levere faktisk allerede til nogen firmaer i DK, PÅ TRODS af at jeg er forholdsvis "ny" med mit firma.. (stadig under 1år gammelt)

SSautochrome-delene kommer alt sammen fra Østen, og prisen afspejlser sig delvist i at nogen af produkterne kommer på markedet præcist når man har det første test-eksemplar klar.
Derfor får de ofte nogen problemer, og man kan se på deres beskrivelser på Ebay at nogen af deres manifolder er 2. og 3. generationer..
Det siger umiddelbart lidt om deres "forretningsmetoder"...

De har ikke rigtig tid til at teste tingene, men når du i Danmark skal have ombyttet dit produkt så er du lige 4000km væk og det koster dig nemt 300-500kr. at sende en manifold til USA.. og skal det gøres nogen gange, så har man intet sparet i forhold til at købe et gennemprøvet produkt..

Firmaet sælger produkterne under flere forskellige navne:
SSautochrome, Stone Racing, XS power
Det er ikke "brands" i den forstand hvor man kan sammenligne med Turbosmart / Tial og lignende..

De kunne i princippet derfor bare bruge et navn, men har valgt ikke at gøre dette... det er usikkert hvorfor..

Betegnelsen "Østen" er brugt gennemgående, men dækker over lande som f.eks. Taiwan, Kina, Thailand

På nogen typer af produkter kan jeg allerede udkonkurrere SSautochrome.. og det er med produkter som er gennemtestede..

Et eksempel:
"Super Rfl bov"
http://www.ssautochrome.com/level.itml/ ... e326_c.jpg

Pris 100Usd - Hertil kommer så fragt, told og moms = 700kr. ex moms / 875kr. inkl. moms

Lignende produkt fra mig = 600kr. inkl. moms
Jeg får flere hjem om ca. 14dage og dette produkt er rent faktisk gennemprøvet..

Hvorfor kan jeg sælge så billigt.. (læs ovenfor)

Og nej det er ikke mig der har solgt den turbo..

Måske lidt usammenhængende, men pointen skulle nok være i teksten..

MVH
Niels - www.20v.dk - som også snart åbner forretning i kbh

Senest rettet af Nordicturbo.dk 01 jul 2005, 22:01, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior Medlem

Link til den flækkede turbo:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1097918

Titel:
Moderator

Vil det sige du kan skaffe feks præcist den samme turbo som nævnte T3/T4 lader til tilsvarende pris(325US$)?

I så fald er jeg meget interesseret!

Iøvrigt; pas morderligt på med at hakke på "østen" produkter.

Hvis jeg kigger mig omkring, så er meget fra østen:
min ASUS laptop fra taiwan
Mit minolta kamera fra "china"
Mit FLUKE håndholdte scope er fra korea
osv. osv.
Eksempel på en gigantisk "østen" producent er Hyundai, og jeg tænker ikke bare på deres lille bileventyr, men på deres supertankerfabrik(jo, de samlebåndsproducerer supertankere i +250m klassen) og på virksomhedens fremmarch. De er ikke ligefrem kendte for billige produkter.(billig som i "lort")

Ene kvalitetsprodukter, bevares der findes masser af skrammel, men også meget godt.

Men lad mig lige høre om du kan skaffe sådan en t3/t4 lader hjem til konkurrencedygtig pris.
Nu nævnte du jo selv eksemplet med blow-off ventilen.......

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time