Hej Henrik
Det kræver måske en lidt længere forklaring..
Nu er jeg selv rimelig seriøst inde i præcist dette import/export marked for tuningsdele, så jeg kan faktisk sælge de samme dele som SSautochrome sælger.. og til ca. samme pris.. + nogen andre og måske lidt mere seriøse gennemtestede produkter (stadig billige)
Indtil videre er mit område dog VW og det er det område jeg PT udvider mest indenfor..
Jeg får produceret nogen dele hos min samarbejdspartner i Østen og som dette udvikler sig til flere forskellige produkter, så vil jeg også kunne lave nogen priser på komplette turbokits som ikke er set i DK/EU tidligere..
Jeg importere på nuværende tidspunkt 40-50% af mine dele direkte fra Østen(samarbejdspartneren), og dette er stigende..
Derfor skal man heller ikke undre sig hvis det lige pludselig er at jeg kan levere noget til markant lavere pris end hvad der ellers er på markedet i dk/eu.
Jeg levere faktisk allerede til nogen firmaer i DK, PÅ TRODS af at jeg er forholdsvis "ny" med mit firma.. (stadig under 1år gammelt)
SSautochrome-delene kommer alt sammen fra Østen, og prisen afspejlser sig delvist i at nogen af produkterne kommer på markedet præcist når man har det første test-eksemplar klar.
Derfor får de ofte nogen problemer, og man kan se på deres beskrivelser på Ebay at nogen af deres manifolder er 2. og 3. generationer..
Det siger umiddelbart lidt om deres "forretningsmetoder"...
De har ikke rigtig tid til at teste tingene, men når du i Danmark skal have ombyttet dit produkt så er du lige 4000km væk og det koster dig nemt 300-500kr. at sende en manifold til USA.. og skal det gøres nogen gange, så har man intet sparet i forhold til at købe et gennemprøvet produkt..
Firmaet sælger produkterne under flere forskellige navne:
SSautochrome, Stone Racing, XS power
Det er ikke "brands" i den forstand hvor man kan sammenligne med Turbosmart / Tial og lignende..
De kunne i princippet derfor bare bruge et navn, men har valgt ikke at gøre dette... det er usikkert hvorfor..
Betegnelsen "Østen" er brugt gennemgående, men dækker over lande som f.eks. Taiwan, Kina, Thailand
På nogen typer af produkter kan jeg allerede udkonkurrere SSautochrome.. og det er med produkter som er gennemtestede..
Et eksempel:
"Super Rfl bov"
http://www.ssautochrome.com/level.itml/ ... e326_c.jpg
Pris 100Usd - Hertil kommer så fragt, told og moms = 700kr. ex moms / 875kr. inkl. moms
Lignende produkt fra mig = 600kr. inkl. moms
Jeg får flere hjem om ca. 14dage og dette produkt er rent faktisk gennemprøvet..
Hvorfor kan jeg sælge så billigt.. (læs ovenfor)
Og nej det er ikke mig der har solgt den turbo..
Måske lidt usammenhængende, men pointen skulle nok være i teksten..
MVH
Niels -
www.20v.dk - som også snart åbner forretning i kbh