Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 06:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jul 2005, 17:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja, som overskriften siger: hvad er det her for en motor??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 18:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
En 6 cylindret!!! :P

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 18:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
En mega trykladet 6-benet motor i er det en Ascona B?

Ligner grandgiveligt dem fra Opel-verdenen, men det snyder jo bare lidt med det syge indsugning de har lavet på den! :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 20:03 
En gammel volvo B30 med lille lader............


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 20:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
En gammel volvo B30 med lille lader............


Ja, gæst har ret, men hvem pokker er gæst??

Motoren på billedet kører iøvrigt ganske voldsomt. Den har feks en EGT på 1020grader celcius. Til "ikke kendere" så vil normalt grej øjeblikkeligt nedsmelte ved den temperatur. Det er ca. hvidglødende.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 20:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hvad venter du på? lad os da få noget info/link/billeder af det monster...

Men okay, motoren kan sikkert godt ligge i en Ascona B... Ku ihvertfald være sjovt! 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 20:37 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
LionTamer skrev:
Hvad venter du på? lad os da få noget info/link/billeder af det monster...

Men okay, motoren kan sikkert godt ligge i en Ascona B... Ku ihvertfald være sjovt! 8)


Der er en historie bag den her:

http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=95479

Ja, motoren kunne nok godt være i en asconaB, men den vil nok hænge _NOGET_ med næbbet med den klump svensk jern under hatten.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2005, 21:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Lidt at sammenligne med:


Vedhæftede filer:
B30_2_SU_HS_5.jpg
B30_2_SU_HS_5.jpg [ 33.72 KiB | Vist 3861 gange ]
B30E.gif
B30E.gif [ 33.22 KiB | Vist 3889 gange ]

_________________
Billede
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2005, 01:49 
så motoren live i dag. tvivler nok en hel del på de over 1000 graders EGT! det lignede delene ikke noget der kunne holde til... fin bil med næsten alt hjemmelavet! som altid var der noget der drillede, når en bil skal prøves for første gang. koblingskablet sprang.... glæder mig til at se den igen. ejeren talte om 400-450hk... MVH. søren


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2005, 02:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Anonymous skrev:
så motoren live i dag. tvivler nok en hel del på de over 1000 graders EGT! det lignede delene ikke noget der kunne holde til... fin bil med næsten alt hjemmelavet! som altid var der noget der drillede, når en bil skal prøves for første gang. koblingskablet sprang.... glæder mig til at se den igen. ejeren talte om 400-450hk... MVH. søren


Han har en tråd kørende på nævnte forum, hvor han spøger lidt omkring relevant avancering, netop fordi EGT ligger på 1020grader, så han har været deroppe, men derfra og til at motoren kan holde til det, DER er langt. Selv inconel kan ikke tåle de temperaturer andet end meget kortvarigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team