Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 00:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Hvis du anser 5 eller 10 heste for tuning, så fint med mig. Det må du sgu selv ligge og rode med.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Henrik RST skrev:
Hvis du anser 5 eller 10 heste for tuning, så fint med mig. Det må du sgu selv ligge og rode med.

Der er ingen grund til at blive fornærmet eller noget der ligner. For jeg tror godt at dem der kunne være intereseret i din bil, ved hvad der betyder noget for alvor på en RST - nemlig om der er pillet ved ladetrykket (hvilket der jo tilsyneladende ikke er).

Desuden behøver min definition at "tuning" jo heller ikke være den rigtige. Jeg ved at andre er af den holdning at tuning er når man laver kontruktive ændringer INDE i motoren, fx: knast, kompression, volumen osv.

Men vi kan nok alle blive enige om, at uanset om en opgraderet I/C kan kaldes for tuning eller ej (når det er det enste der er gjort ved motoren iøvrigt), så er de 5-10 hk det måtte give, ikke af nævneværdig betydning.

Jeg håber, at jeg nu har gjort det tydeligt at der ikke var nogen dybere mening, eller speciel hentydning til hverken dig eller din bil med det jeg skrev.
Nu tror jeg også at der er skrevet nok ord om det.

Titel:
Medlem

He he der skal sgu mere til at fornærme mig.

MEN nu når jeg skriver IKKE TUNET er det jo for at fortælle en eventuel køber at det ikke er lavet noget nævneværdigt ved motoren som sådan.Den store intercooler kunne jo godt tyde på noget helt andet.

Tuning er for mig som et absolut minimum, et hævet ladetryk. Hvilket jo ikke er foretaget på mit automobil. Derfor er den efter min mening IKKE TUNET.

Forklaringen på intercooleren er ganske enkelt at bilen blev lavet med henblik på en større omgangtuning en gang ud i fremtiden. Der er imellem tiden kommet andre planer i sigte,og derfor har jeg besluttet at sælge bilen igen.

Planen var som sagt at jeg selv skulle køre i bilen. Som pladesmed, med en hel del tålmodighed, er bilen blevet lavet efter alle kunstens regler.Det er en langsomlig proces, skulle jeg hilse at sige.
Det er derfor heller ikke med den største glade, at jeg allerede sælger bilen igen

Mvh Henrik

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Og hooooold......

:wink:

/Nolan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time