Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 17:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
1. Det er de oplysninger der fulgte med da jeg købte den for et år siden. 1780 kr.
3. ja så er jeg nød til at bygge en manifold.
4. yder de kun 170 /ml hvor finder man ud af hvor meget en dyse kan give bare sån for at jeg ikke køber nogen forkerte. spørgsmål hvor mange HK kan jeg lave på de dyser og skal jeg starte med dem og så opgader sener.
5. den har lavet 205 uden den knægede. Men det er for søget vær, har 17 motor endnu.
6. jeg har fundet Triggerhjul. Skal bare finde en motorstyring til rimelig pris.
8. den køber jeg bare løst hos boss i odense.
9. den kan jeg vel også bare købe hos boss i odense.
10. øøøøhhhh, nå jeg kan ikke svare på om man kan det eller ej. Det lyder som om det er en klik kontakt der er inde i den sorte box.
11. rolig rolig jer er i gang men der er f….. meget. ville bare vide om der var noget der var vigtigt at læse først eller om der var noget jeg ikke kunde bruge. Men jeg har ikke mistet interessen bare roligt. Har oven i købet sat en ven der er rigtig god til at finde ting på nettet. til at, søge efter billeder af insprøjtninger. så jeg kan få en iden om hvad og hvordan man kan bygge det.

findes der danske sider hvor man kan læse det samme da mit engelske ikke er for godt ( forstår ikke det hele )

en masse godt teori der gør det hele meget nemmere at arbejde med.giver jeg dig ret i.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
1. Det er de oplysninger der fulgte med da jeg købte den for et år siden. 1780 kr.
3. ja så er jeg nød til at bygge en manifold.
4. yder de kun 170 /ml hvor finder man ud af hvor meget en dyse kan give bare sån for at jeg ikke køber nogen forkerte. spørgsmål hvor mange HK kan jeg lave på de dyser og skal jeg starte med dem og så opgader sener.
5. den har lavet 205 uden den knægede. Men det er for søget vær, har 17 motor endnu.
6. jeg har fundet Triggerhjul. Skal bare finde en motorstyring til rimelig pris.
8. den køber jeg bare løst hos boss i odense.
9. den kan jeg vel også bare købe hos boss i odense.
10. øøøøhhhh, nå jeg kan ikke svare på om man kan det eller ej. Det lyder som om det er en klik kontakt der er inde i den sorte box.
11. rolig rolig jer er i gang men der er f….. meget. ville bare vide om der var noget der var vigtigt at læse først eller om der var noget jeg ikke kunde bruge. Men jeg har ikke mistet interessen bare roligt. Har oven i købet sat en ven der er rigtig god til at finde ting på nettet. til at, søge efter billeder af insprøjtninger. så jeg kan få en iden om hvad og hvordan man kan bygge det.

findes der danske sider hvor man kan læse det samme da mit engelske ikke er for godt ( forstår ikke det hele )

en masse godt teori der gør det hele meget nemmere at arbejde med.giver jeg dig ret i.

4: søg på nummeret i google. 170ml er std på motorer der yder omkring 120hk.
6: motorstyring til rimelig pris, det kan jeg nok klare for dig, men få nu alt det andet klar først.
8: ja sikkert, kender dem ikke.
9: som 8
10: klikkontakt, så duer den ikke. Mål ohm mellem ben i stik. modstanden skal variere trinløst, så duer den.

Du kunne evt. låne "forced induction performance tuning" af graham bell. på bibliotektet. God læsning.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Det gasspjæld du her der er fra en Opel. Jeg kan også kende "Gaspotmeteret" - Det dur ikke. Du kam med lidt snilde sagtens bygge et rigtigt potientiometer op. Findes bla. på nyere (midt 90) opeler og alle mulige andre biler. Det er en del mindre og mere firkantet.

Den pumpe du her der... Jeg tillader mig altså at være lidt skeptisk på de oplysninger. For det første har jeg ALDRIG set en pumpe til en bil der kunne give 270L pr min. Lad os nu bare sige at du husker forkert og den kan give 270L/time - Langt mere sansynligt, men stadig uhyggeligt meget. Er det muligt for dig at finde ud af hvad det er for en pumpe... Evt. et nummer på den? Også fordi jeg selv skal bruge en kraftigere pumpe ;).

I øvrigt er jeg sikker på at Henrik GM kan skaffe dig de følere LANGT billigere end Bosch i Odense kan. Så er du også sikker på at få det rigtige første gang... Han skal bare kildes lidt under maven - Så bliver han god igen. hihi

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
4. Holda fest en en liste.
6. JA er i gang på fuld tryk men skal lige læse noget mere.
8. 9. under søger det i morgen.
10. ja det er den ikke. Så jeg prøver at finde en anden.

Ang bogen er den bestilt på bibloteket. Så må jeg se hvornår den kommer.

Titel:
Junior Medlem

Havneren skrev:
Det gasspjæld du her der er fra en Opel. Jeg kan også kende "Gaspotmeteret" - Det dur ikke. Du kam med lidt snilde sagtens bygge et rigtigt potientiometer op. Findes bla. på nyere (midt 90) opeler og alle mulige andre biler. Det er en del mindre og mere firkantet.

give 270L/time - pumpe...
I øvrigt er jeg sikker på at Henrik GM kan skaffe dig de følere LANGT billigere end Bosch i Odense kan. Så er du også sikker på at få det rigtige første gang... Han skal bare kildes lidt under maven - Så bliver han god igen. hihi

er det ikke bare nemmere at finde et gasspjæld hvor det seeder på.
ER DER NOGEN DET HAR ET. SØGER EFTER ET.
pumpen er købt på mini spares har lige kigget efter et kink til dig men kan ikke finde den jeg har, da det ser ud til der er kommet nye typer. og ikke de runde med aftagelige studser.
Ja, du har ret min fejl 207L/ i timen.

jeg er ikke sikker på at jeg vil spørge ham om det endnu efter en tidligere debat. tror jeg venter.

Titel:
Mester Medlem

207l/h er LANGT mere sansyneligt, men stadig en RET fin pumpe! Det bliver ikke den der bremser dig i at nå 250hk...
Synd med linket... Prøv lig link min ind så jeg kan se de andre pumper så?

Jo... Det er måske nok nemmere. Jeg selv og en kamerart har dog bygget rigtige potmetre over på præcis det gasspjæld... Ikke det store arbejde.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Junior Medlem

Havneren skrev:
207l/h er LANGT mere sansyneligt, men stadig en RET fin pumpe! Det bliver ikke den der bremser dig i at nå 250hk...
Synd med linket... Prøv lig link min ind så jeg kan se de andre pumper så?

Jo... Det er måske nok nemmere. Jeg selv og en kamerart har dog bygget rigtige potmetre over på præcis det gasspjæld... Ikke det store arbejde.

Ja men jeg er ikke sikker på om jeg ved hvordan det skal gøres for at det virker. så mener jeg det er bedere at få fat i et hvor det er på. men det kunde da være sjovt at kunde lave det selv. hvor i landet kommer du fra

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
[er det ikke bare nemmere at finde et gasspjæld hvor det seeder på.
ER DER NOGEN DET HAR ET. SØGER EFTER ET.
pumpen er købt på mini spares har lige kigget efter et kink til dig men kan ikke finde den jeg har, da det ser ud til der er kommet nye typer. og ikke de runde med aftagelige studser.
Ja, du har ret min fejl 207L/ i timen.

jeg er ikke sikker på at jeg vil spørge ham om det endnu efter en tidligere debat. tror jeg venter.

Ud til huggeren, og søg. Der er masser, du skal bare vælge eet.

De 207liter/time er nok meget optimistisk. Rigtigt meget optimistisk.
En pumpe der kan levere det flow ved det tryk der skal til på en indsprøjtningsmotor er temmeligt voldsom. Feks trækker sådan en pumpe noget over 15ampere, eller ca. ligeså meget strøm som 4x forlygtepærer på langt lys. Gider ikke diskutere det, for du har sikkert rigeligt til din mini med den pumpe, men næppe så horrible flows. Hvis du finder et nummer/mærkeskilt på pumpen, så skal jeg slå det op for dig, hvad den rent faktisk kan i praksis.

Feks en svinedyr Bosch motorsportpumpe 044 koster omkring 2500dkr, og den kan ikke engang matche den pumpe du nævner. Tror du er blevet offer for lidt overdrevent reklame, men kom med nummeret, så kan vi få facts på bordet. HVIS den kan, så er vi nok nogle stykker herinde der vil have en flok af den pumpe.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
[
Ja men jeg er ikke sikker på om jeg ved hvordan det skal gøres for at det virker. så mener jeg det er bedere at få fat i et hvor det er på. men det kunde da være sjovt at kunde lave det selv. hvor i landet kommer du fra

Cooper; ud til huggeren, du kan ikke undgå at se hvordan det virker.

Citat slut.

Titel:
Junior Medlem

HenrikGM skrev:

4: søg på nummeret i google. 170ml er std på motorer der yder omkring 120hk.
6: motorstyring til rimelig pris, det kan jeg nok klare for dig, men få nu alt det andet klar først.
8: ja sikkert, kender dem ikke.
9: som 8
10: klikkontakt, så duer den ikke. Mål ohm mellem ben i stik. modstanden skal variere trinløst, så duer den.

Du kunne evt. låne "forced induction performance tuning" af graham bell. på bibliotektet. God læsning.[/quote]

Vi starter med de 120 hk så ødelægger jeg ikke så meget. skal de to Lufttemp er std bosch, NTC. hede kun NTC eller hvad og den temperatursensor noget bestemt nummer eller mavne på dem.

også en fin efekt på første indsprøjt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time