Jimmy Elkjær skrev:
Morten VJ skrev:
Den ser nu meget linær ud for mig.
Da den stiger linært med turbo trykket.
De 0,2 bars forskel kan skyldes at fjeder og membran er slidt.
Jeg har ikke hørt om progressive regulatore som standart montering.
Hvorfor skulde bilfábrikanterne gøre det, da de kan justere benzinmængden meget nemmere.
MVH
Morten
Hvordan ville tallene så typisk se ud med en progressiv?
Grund tryk ved atmosfære tryk 3 bar
Tryk ved en bars over tryk 4 bar Linær regulator, dvs trykket følger lignært trykket i manifoldet.
Progressiv ved en bars tryk 4,5 bar, hvis den har faktor 1-1,5
DVS for hver 0,1 bar man ændrer manifold trykket vil benzintrykket ændres med 0,15 bar.
<og derfor indikerer dine tal at der er noget galt med regulatoren, Hvis de er rigtige.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html