Aircondition i vr6

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Danny Salling
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

Aircondition i vr6

#1 Indlæg af Danny Salling »

Jeg har problemer med min aircon i min nyindkøbte vr6, den startet men der bliver ikke køligt, hvad kan være galt? :-/
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Er der kølemiddel på?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Danny Salling
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

#3 Indlæg af Danny Salling »

Hvor kan man se om der er det, og hvad koster det af få fyldt på?(jeg er 100% noob til det med aircon)
nibdk
Medlem
Geografisk sted: Frederikssund

#4 Indlæg af nibdk »

Det kan de måle på et værksted. Det koster ca. 500-600 kr for et eftersyn, kølemiddel til ca. 40 kr for 100 g kommer så oveni.
uno
Senior Medlem
Geografisk sted: sydjylland

#5 Indlæg af uno »

Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.

bil og ac skal startes ellers er kølemidlet i gas form
nibdk
Medlem
Geografisk sted: Frederikssund

#6 Indlæg af nibdk »

uno skrev:Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.

Er det skueglas ikke kun anvendeligt, hvis bilen kører med R12 kølemiddel? Det mener jeg at have læst et eller andet sted, har man R-134 som de fik i løbet af 1992, er der vist nok stadig skueglas, men det kan ikke benyttes til nogen vurdering.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Lind et AC rør meget forsigtig og høre om der er tryk på, men pas på for der må ikke slippe ret meget ud. Så stop bilen, og løsne røret forsigtigt indtil du kan høre der er tryk på og skynd dig så med at stramme det igen... Det virker på traktorene når man står ude i marken...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
uno
Senior Medlem
Geografisk sted: sydjylland

#8 Indlæg af uno »

nibdk skrev:
uno skrev:Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.

Er det skueglas ikke kun anvendeligt, hvis bilen kører med R12 kølemiddel? Det mener jeg at have læst et eller andet sted, har man R-134 som de fik i løbet af 1992, er der vist nok stadig skueglas, men det kan ikke benyttes til nogen vurdering.

kan være du har ret det er 4 år siden jeg har rurt ved det på skolen men mener der var noget om at der var farvestof i alle gængse kølemidler.. som sagt ingen garenti det er 3 år siden jeg forlod autobrancen.

kan jo også være pumpen det er galt med -hvis ikke skueglasset kan bruges ville jeg køre på værksted -gassen er ret usund så det med at løsne rør ville jeg gøre udendørs..
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Vi er ikke så pivet i vores branche...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#10 Indlæg af mh »

i stedet for at stå og løsne rør så tag og tryk kort og meget hurtigt på ventilen der sidder på systemet med en lille skruetrækker hvis du kan høre det siver så burde der være tryk ellers er der nok hul på kondensoren... (husk hansker på)

men først sæt den til MIN. i temperatur og når du slå A/C til så lyt om den kobler til i kompressoren og hvis den slår fra igen kort efter så mangler der 9 ud af 10 gange kølemiddel... (TIT hul på kondensoren "frontkøleren")
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar