Aircondition i vr6
Redaktør: Moderatorer
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Aircondition i vr6
Jeg har problemer med min aircon i min nyindkøbte vr6, den startet men der bliver ikke køligt, hvad kan være galt? :-/
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
uno skrev:Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.
bil og ac skal startes ellers er kølemidlet i gas form
Er det skueglas ikke kun anvendeligt, hvis bilen kører med R12 kølemiddel? Det mener jeg at have læst et eller andet sted, har man R-134 som de fik i løbet af 1992, er der vist nok stadig skueglas, men det kan ikke benyttes til nogen vurdering.
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Lind et AC rør meget forsigtig og høre om der er tryk på, men pas på for der må ikke slippe ret meget ud. Så stop bilen, og løsne røret forsigtigt indtil du kan høre der er tryk på og skynd dig så med at stramme det igen... Det virker på traktorene når man står ude i marken...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
nibdk skrev:uno skrev:Mener der sidder et skueglas nede ved pumpen.. så start den op og kig om der er væske på.
bil og ac skal startes ellers er kølemidlet i gas form
Er det skueglas ikke kun anvendeligt, hvis bilen kører med R12 kølemiddel? Det mener jeg at have læst et eller andet sted, har man R-134 som de fik i løbet af 1992, er der vist nok stadig skueglas, men det kan ikke benyttes til nogen vurdering.
kan være du har ret det er 4 år siden jeg har rurt ved det på skolen men mener der var noget om at der var farvestof i alle gængse kølemidler.. som sagt ingen garenti det er 3 år siden jeg forlod autobrancen.
kan jo også være pumpen det er galt med -hvis ikke skueglasset kan bruges ville jeg køre på værksted -gassen er ret usund så det med at løsne rør ville jeg gøre udendørs..
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
i stedet for at stå og løsne rør så tag og tryk kort og meget hurtigt på ventilen der sidder på systemet med en lille skruetrækker hvis du kan høre det siver så burde der være tryk ellers er der nok hul på kondensoren... (husk hansker på)
men først sæt den til MIN. i temperatur og når du slå A/C til så lyt om den kobler til i kompressoren og hvis den slår fra igen kort efter så mangler der 9 ud af 10 gange kølemiddel... (TIT hul på kondensoren "frontkøleren")
men først sæt den til MIN. i temperatur og når du slå A/C til så lyt om den kobler til i kompressoren og hvis den slår fra igen kort efter så mangler der 9 ud af 10 gange kølemiddel... (TIT hul på kondensoren "frontkøleren")
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk