Gearolie og spær

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

Det er forskellingt fra køre til køre... Nogle lægger lidt flere penge i det, og køber air-locker, mens andre køber manuelt diff.spær. (Tand) Og andre bruger så % spær/koblingspær fordi de køre dagligt i dem... Også er der bare dem der køre med migatronic/esab spær.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#12 Indlæg af Wildert »

Hvis det er et Torsen/ATB-spær ala Quaife eller lignende, så kan du i princippet fylde stort set hvad du vil på så vidt jeg ved. Der er ikke noget friktionsmateriale i spærret, så det handler mest af alt om at smøre tandhjulene - det skulle almindelig gearolie nok ku' klare :-).

Meeen, nu du kører med "lidt flere" kræfter end standard, så var det nok et hit at være lidt næn om gearkassen. Så en god kvalitet - f.eks. Castrol SAF-XO.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

Lige præcis min tanke Brian... Det værste er bare at jeg ikke er 100% sikker på om det nu også er et tandhjulsspær. Det er noget jeg gætter mig til ud fra den måde det køre på, men jeg har ikke rigtig noget at holde det op mod.

Jeg har stillet det samme spørgsmål på VAGCARS. De siger jo at de her kasser skal have castrol taf-x - Det skulle simpelt hen være det bedste...

V/h Chr
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#14 Indlæg af Wildert »

TAF-X og SAF-XO er så at sige lige gode - den ene er mere velegnede til lidt slidte kasser, den anden til helt nye og velfungerende kasser. Mener at SAF-XO'en er til de lidt slidte.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar