Gearolie og spær
Redaktør: Moderatorer
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Det er forskellingt fra køre til køre... Nogle lægger lidt flere penge i det, og køber air-locker, mens andre køber manuelt diff.spær. (Tand) Og andre bruger så % spær/koblingspær fordi de køre dagligt i dem... Også er der bare dem der køre med migatronic/esab spær.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Hvis det er et Torsen/ATB-spær ala Quaife eller lignende, så kan du i princippet fylde stort set hvad du vil på så vidt jeg ved. Der er ikke noget friktionsmateriale i spærret, så det handler mest af alt om at smøre tandhjulene - det skulle almindelig gearolie nok ku' klare
.
Meeen, nu du kører med "lidt flere" kræfter end standard, så var det nok et hit at være lidt næn om gearkassen. Så en god kvalitet - f.eks. Castrol SAF-XO.
Meeen, nu du kører med "lidt flere" kræfter end standard, så var det nok et hit at være lidt næn om gearkassen. Så en god kvalitet - f.eks. Castrol SAF-XO.
-
Havneren
- Mester Medlem
Lige præcis min tanke Brian... Det værste er bare at jeg ikke er 100% sikker på om det nu også er et tandhjulsspær. Det er noget jeg gætter mig til ud fra den måde det køre på, men jeg har ikke rigtig noget at holde det op mod.
Jeg har stillet det samme spørgsmål på VAGCARS. De siger jo at de her kasser skal have castrol taf-x - Det skulle simpelt hen være det bedste...
V/h Chr
Jeg har stillet det samme spørgsmål på VAGCARS. De siger jo at de her kasser skal have castrol taf-x - Det skulle simpelt hen være det bedste...
V/h Chr
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt: