Efter Skive løbet hvor der osse var en del repræsentanter fra NDCD (dragracerne) har vi haft en del diskussion hvilken konkurrence form de lovlige streetracere helst vil benytte.
Så det er ikke et spørgsmål om hvad vi kan vise - vi kan selvfølgelig vise begge muligheder.
Jeg foretrækker reaktionstid (RT) og kørt tid (ET) lagt sammen som totaltid. Hvergang og altid, både i kval, og finale.
En streetracer er en del af et team, et team mellem køre og bil. Altså er det ikke bare bilen der skal lave arbejdet, og køre der "bare" lige skal skifte gear. Selvfølglig kan det også fejle. Men er man bare en langsom gearskifter, så er det ikke her man taber løbet, i forhold til en dårlig reaktionstid.
Danmarks hurtigste bil, vil altid være den bil med det bedste hk/kg forhold, hvis ikke reaktionstiden talte med, og alle biler var med Triptronic kasse. Men hvis alle biler nu var med triptronic gearkasse, og reaktionstiden var gældene så kan man vinde i en bil med et dårligere hk/kg forhold.
Derfor skal reaktionstiden være med hvergang.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
jeg er sku til begge slags , i kval gælder det om for mig at lave hurtige tider (rekorder) men en tid er kun gældende for mig hvis man kan lave den 2 gange på samme dag.
i finalen er det spillet mellem 2 kører , at stresse og lege med sin modstander , så der for er det også reaktions tiden der gælder ...