Kompressions test.
Redaktør: Moderatorer
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Kompressions test.
Hej PP....
Nu lavede jeg lige en kompressions test på min turbo starlet.
Den vidste lige omkring 9 bar, plus minus 0.2 bar.
Kompression hedder 8:1
Er det som det skal være, eller skal den være meget højere?
Grunden til det spørgsmål er at mig og Finn blev lidt i tvivl nu, og Finn siger at Egons AE86 laver 17bar på sug... Så syntes jeg jo lige pludslig at 9 bar lyder af lidt...
Nu lavede jeg lige en kompressions test på min turbo starlet.
Den vidste lige omkring 9 bar, plus minus 0.2 bar.
Kompression hedder 8:1
Er det som det skal være, eller skal den være meget højere?
Grunden til det spørgsmål er at mig og Finn blev lidt i tvivl nu, og Finn siger at Egons AE86 laver 17bar på sug... Så syntes jeg jo lige pludslig at 9 bar lyder af lidt...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Re: Kompressions test.
klyfax skrev:Hej PP....
Nu lavede jeg lige en kompressions test på min turbo starlet.
Den vidste lige omkring 9 bar, plus minus 0.2 bar.
Kompression hedder 8:1
Er det som det skal være, eller skal den være meget højere?
Grunden til det spørgsmål er at mig og Finn blev lidt i tvivl nu, og Finn siger at Egons AE86 laver 17bar på sug... Så syntes jeg jo lige pludslig at 9 bar lyder af lidt...
Sålænge alle cylindere er ens er det en god ting men 9 lyder lige i underkanten, er motoren varm når i tager testen, og er alle tændrør taget ud?
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvordan står knastakslerne, er indsugningsknasten retaderet, eller meget vild?
Lav en lækage måling, den siger mere end en usikker kompressionstest.
MVH
Morten
Lav en lækage måling, den siger mere end en usikker kompressionstest.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
285 graders knast, orig. der er slebet... Ingen mulighed for timing af knasten...
Har siddet og kigget min gamle lærebog igennem for at finde et regne stykke til at udregne kompressionen. Men det findes selvfølgelig ikke da knasten også har noget og sige... Havde jeg sku ik lige tænkt over
Har siddet og kigget min gamle lærebog igennem for at finde et regne stykke til at udregne kompressionen. Men det findes selvfølgelig ikke da knasten også har noget og sige... Havde jeg sku ik lige tænkt over
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
klyfax skrev:285 graders knast, orig. der er slebet... Ingen mulighed for timing af knasten...
Har siddet og kigget min gamle lærebog igennem for at finde et regne stykke til at udregne kompressionen. Men det findes selvfølgelig ikke da knasten også har noget og sige... Havde jeg sku ik lige tænkt over
Der findes et nemt regnestykke til statisk men ikke dynamisk som er det du har målt
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Alex_Reedtz skrev:Jeg synes det lyder meget fornuftigt, ikke noget at være bange for der. Især det at alle 4 cylindre er ens bekræfter det...
Ja syntes heller ikke det lyder alarmerende husk fuldt åbent gasspjæld...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Gasspjældet var så lukket under testen.
Det lykkes engang for min kammerat at finde data på 1300 turbo motor på nettet, så jeg vil da lige prøve og se om jeg kan finde på 1.5 turbo motoren på nettet, og se hvad standard er...
Det lykkes engang for min kammerat at finde data på 1300 turbo motor på nettet, så jeg vil da lige prøve og se om jeg kan finde på 1.5 turbo motoren på nettet, og se hvad standard er...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Med lukket gasspjæld
Og en knast der lukker indsugningen senere end standart, og man ikke ved om den står helt korrekt.
Så ser tallene meget rimelige ud, det er forskellen der tæller imellem de enkelte cylindre, Og her er praktisk talt ingen.
MVH
Morten
Og en knast der lukker indsugningen senere end standart, og man ikke ved om den står helt korrekt.
Så ser tallene meget rimelige ud, det er forskellen der tæller imellem de enkelte cylindre, Og her er praktisk talt ingen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html