Defekt tændspole - hvilken

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
beeza
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02

Defekt tændspole - hvilken

#1 Indlæg af beeza »

Jeg er nået frem til at min bmw m50 rotrex MS har en svag tændspole. Den sætter ud når den skal remmes op i omdr når den er kold og når den er varm og skal arbejde (fuld gas og mere end 4000 omdr) Det lyder/føles som om den falder ud på en cyl. Men er der en fiks måde at tjekke på hvilken spole det er der er dårlig - hvis det er det der er problemet. Sagen er at den kører på alle 6 og trækker jævnt, så længe man holder sig under ladetryk. Der kan man også sagtens køre den ud i omdr. Men så snart den sætter tryk så halter den. Ind i mellem trækker den rent hele vejen ud, men når man så giver den næste gear, så falder den ud igen. Når bilen er kold og man lader den stå og køre tomgang, så drukner den næsten sig selv, så når man sætter i gang og forsøger at køre i den, så står der sort røg og gule flammer ud af den, efterfulgt af knald og brag. Når man så får det kørt ud af den, efter nogle KM, så kører den rent, men dør ved ladetryk. Jeg har forsøgt at justere tænding og brændstof op og ned, hvilket flytter lidt, men i det store hele er problemet stadig til stede. Jeg har 6 andre brugte spoler at bytte med, men en af disse var svag også. Så det hele går på hvordan jeg konstaterer hvilken der nu er dårlig. Gode råd modtages
- Per

E30 M50 under press
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Lyder det ikke mere som lidt tynd indkøring?

Ellers kan du jo statistisk set lave en 4-5 kombinationer af tændspolerne, og på den måde finde den(måske) defekte.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

kik på tændrøret.

nu er det vel ikke så nemt at pille tændkablet af en efter en, for så kan du høre det på motoren, den hvor den ikke falder ud på når den afmonteres er den skyldige.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Boostjunkie
Medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
Geografisk sted: Vorbasse

#4 Indlæg af Boostjunkie »

Køre du med de org. tændspoler?
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#5 Indlæg af luske »

nu er det ikke noget så simpelt som for meget elektrodeafstand på et enkelt eller 2 af tændrørene ??

MVH Luske
beeza
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 20 nov 2009, 19:02

#6 Indlæg af beeza »

Jeg har nu skiftet tilbage til 6 andre jeg havde liggende. De er af forskellige typer men nu kører lortet sgu. En af de 6 jeg kørte med før var jo så tilsyneladende svag, da det eneste jeg har skiftet er spolerne. Det kunne være smart hvis man kunne teste dem så den/de defekte kunne tages fra...
- Per

E30 M50 under press
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

simpelt.
Monter 2 af de gamle, og brug udelukkelses princippet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar