var til syn med min silvia idag, og alt var som det sku være. bortset fra den forurener for meget. i tomgang holdt den sig under de 0,5 i co som den skal, men ved forhøjet tomgang lå den på ca 0,7 i co, hvor den skal være max 0,3.. lambda regulerer fint og står på præcis 1.0 ved forhøjet tomgang.
der er spritny kat og lambdasonde på.
er der nogen der kan hjælpe mig lidt ind på problemet? :S
hjælp til forureningsproblem, silvia s14
Redaktør: Moderatorer
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
Re: hjælp til forureningsproblem, silvia s14
diff17 skrev:var til syn med min silvia idag, og alt var som det sku være. bortset fra den forurener for meget. i tomgang holdt den sig under de 0,5 i co som den skal, men ved forhøjet tomgang lå den på ca 0,7 i co, hvor den skal være max 0,3.. lambda regulerer fint og står på præcis 1.0 ved forhøjet tomgang.
der er spritny kat og lambdasonde på.
er der nogen der kan hjælpe mig lidt ind på problemet? :S
Hvis hvad er ilten? hvis der stadig er o2 tilbage efter kat, og co er for høj. Så må det næsten være katten der ikke er effektiv nok, enten for dårlig eller ikke varm.
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
lambda 1.0 ??
der mangler vist et par decimaler
er den kun kasseret på CO eller på både CO og lambdatal ?
du har vel fået et udskrift af gas-testen ?
mener at lambda skal ligge på 1.076 for at være helt i orden men kan ikke huske det nøjagtigt , der er ikke så stor tollerance på tallet fra godkendt til kasseret , noget så simpelt som en utæt udstødning kan gøre det
EDIT det er så kun lambdatal der kan ryge ud af vinduet ved en utæt udstødning , CO vil give en mindre misvisning i din favør
MVH Luske
der mangler vist et par decimaler
er den kun kasseret på CO eller på både CO og lambdatal ?
du har vel fået et udskrift af gas-testen ?
mener at lambda skal ligge på 1.076 for at være helt i orden men kan ikke huske det nøjagtigt , der er ikke så stor tollerance på tallet fra godkendt til kasseret , noget så simpelt som en utæt udstødning kan gøre det
EDIT det er så kun lambdatal der kan ryge ud af vinduet ved en utæt udstødning , CO vil give en mindre misvisning i din favør
MVH Luske
-
diff17
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 09 dec 2010, 16:45
udst er ordentlig tæt, der er ik pillet ved motorstyring på motoren, kun større udst, front monteret IC og en kuglelejeturbo fra en s15.. så den er mere eller mindre standard.
ang lambda, så skal den ligge lige 1.000, og det var hva den lå på da jeg var til syn, den er kun blevet kasseret på co, lambda´en må svinge med o,030.. ilt kan jeg ikke lige huske hva stod på..
ang lambda, så skal den ligge lige 1.000, og det var hva den lå på da jeg var til syn, den er kun blevet kasseret på co, lambda´en må svinge med o,030.. ilt kan jeg ikke lige huske hva stod på..
-
michael f
- Medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
- Geografisk sted: kalundborg
hvis lambda tallet er iorden med CO'en er for høj, vil det typisk være for dårlig virkningsgrad på katten..
er det noget sportskat?
prøv at kører bilen godt varm, som i lavt gear, høje omdrejninger så du får et højt flow af varm udstødningsgas i katten, bare en 5-7 minutter.. det plejer at gøre tricket..
er det noget sportskat?
prøv at kører bilen godt varm, som i lavt gear, høje omdrejninger så du får et højt flow af varm udstødningsgas i katten, bare en 5-7 minutter.. det plejer at gøre tricket..
-
diff17
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 09 dec 2010, 16:45
