men mener stadig du kan bruge bagtøjet fra en opel gt. hvis det var mig ville jeg stadig bruge det originale bagtøj, hurtiger optræk og simplere ombygning.
btw din 1,2 motor er en ohv, cih er "ascona" motoren, 1,6-2,4 (2,7 fra mantzel hvist nok)
Redaktør: Moderatorer
Slavteren skrev:ha ha, sorry... hvor fanden har jeg fået det b fra...
men mener stadig du kan bruge bagtøjet fra en opel gt. hvis det var mig ville jeg stadig bruge det originale bagtøj, hurtiger optræk og simplere ombygning.
btw din 1,2 motor er en ohv, cih er "ascona" motoren, 1,6-2,4 (2,7 fra mantzel hvist nok)
tobias skrev:Slavteren skrev:ha ha, sorry... hvor fanden har jeg fået det b fra...
okay...hvordan kan man se forskel?? det eneste jeg kan se er at det er en stødstangsmotor.. ..og der skal tilsættes bly-adjektiv hver gang man tanker...
mvh tobias

Slavteren skrev:hej tobias, du kan meget tydeligt se størrelses-forskellen, ellers er den nemmeste måde at kigge på manifoldene, på cih sidder de på samme side (bortset fra enem-toppe og 400, men de er ekstremt sjældne)
på ohv sidder insugningen oven på toppen.
har kigget lidt på bundkarret i dag, og jeg tror ikke det passer, så det skal du enten ha fra en ascona/manta 1300 eller bygge det om selv. kunne ikke se om gearkassen fra en sh passer på, da jeg ikke kunne finde gearkassen
kadett c med cih motor, læg mærke til kølerplaceringen:
Slavteren skrev:har først set dit rekord spørgsmål nu. det kan du sagtens, men det er en kæmpe ombygning. det er samme motor som på billedet. med den motor skal du ha det store bagtøj på, da det lille ikke kan følge med mere, andre bærearme, da der skal større bærekugler på og en anden krængningsstabilisator for at der er plads til maskinen.
+ at du helt sikkert ryger ud i noget afgift-snavs. det er nok lidt nemmere at snakke sig ud af med ohc maskinen
hvis du er helt tovlig laver strauss et ombygningssæt til 6 cyl... men de er nok ikke billige...
Slavteren skrev:det skal jeg nok. du slipper dog ikke 100% ud af afgiften, hvis det skal gå helt rigtigt til har en 1,3 75hk, din 1,2 har 60, så det er jo over 20%... men du kan gøre det at du bruger en 1,3n blok eller en 1,4 blok. de har begge 2 60hk standard... 1,4 kan du så sætte 1,3 top osv på og den yder mellem 75 og 80hk... den kan stort set ikke ses.
hvis du vil gøre det helt rigtigt har jeg en lidt bearbejdet 1,4 top du kan købe, men har desværre solgt blokken for en uge siden... toppen gir ikke så meget som en 1,3 der har bedre kanaler, men som sagt vil det være 100% lovligt. sammen med en 1,3 knast er du nok også tæt på de 70 hk. grænsen er på 72.