Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 maj 2025, 08:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
ha ha, sorry... hvor fanden har jeg fået det b fra...

men mener stadig du kan bruge bagtøjet fra en opel gt. hvis det var mig ville jeg stadig bruge det originale bagtøj, hurtiger optræk og simplere ombygning.

btw din 1,2 motor er en ohv, cih er "ascona" motoren, 1,6-2,4 (2,7 fra mantzel hvist nok)
:D

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Slavteren skrev:

men mener stadig du kan bruge bagtøjet fra en opel gt. hvis det var mig ville jeg stadig bruge det originale bagtøj, hurtiger optræk og simplere ombygning.

btw din 1,2 motor er en ohv, cih er "ascona" motoren, 1,6-2,4 (2,7 fra mantzel hvist nok)

okay...hvordan kan man se forskel?? det eneste jeg kan se er at det er en stødstangsmotor.. ..og der skal tilsættes bly-adjektiv hver gang man tanker...

mvh tobias

Titel:
tobias skrev:
Slavteren skrev:

okay...hvordan kan man se forskel?? det eneste jeg kan se er at det er en stødstangsmotor.. ..og der skal tilsættes bly-adjektiv hver gang man tanker...

mvh tobias

-ville en rekord motor ikke passe i også?? måske en fra en rekord c?

mvh tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hej tobias, du kan meget tydeligt se størrelses-forskellen, ellers er den nemmeste måde at kigge på manifoldene, på cih sidder de på samme side (bortset fra enem-toppe og 400, men de er ekstremt sjældne)

på ohv sidder insugningen oven på toppen.

har kigget lidt på bundkarret i dag, og jeg tror ikke det passer, så det skal du enten ha fra en ascona/manta 1300 eller bygge det om selv. kunne ikke se om gearkassen fra en sh passer på, da jeg ikke kunne finde gearkassen

kadett c med cih motor, læg mærke til kølerplaceringen:
Billede

www.slavteren.tk

Titel:
Slavteren skrev:
hej tobias, du kan meget tydeligt se størrelses-forskellen, ellers er den nemmeste måde at kigge på manifoldene, på cih sidder de på samme side (bortset fra enem-toppe og 400, men de er ekstremt sjældne)

på ohv sidder insugningen oven på toppen.

har kigget lidt på bundkarret i dag, og jeg tror ikke det passer, så det skal du enten ha fra en ascona/manta 1300 eller bygge det om selv. kunne ikke se om gearkassen fra en sh passer på, da jeg ikke kunne finde gearkassen

kadett c med cih motor, læg mærke til kølerplaceringen:
Billede

....ja den sidder betydeligt længere fremme.....men jeg har en vinkelsliber så det er til at klare..
den er ellers fin den kadett berlina....asconaen fra samme nr. af vmax, var faktisk grunden til jeg ville have en gammel ræser men kunne bare ikke finde en ascona der faldt i min smag.....-sårn med syn og stand....

-så en rekord c her den anden dag, det er en lækker slæde!!!

mvh tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

har først set dit rekord spørgsmål nu. det kan du sagtens, men det er en kæmpe ombygning. det er samme motor som på billedet. med den motor skal du ha det store bagtøj på, da det lille ikke kan følge med mere, andre bærearme, da der skal større bærekugler på og en anden krængningsstabilisator for at der er plads til maskinen.

+ at du helt sikkert ryger ud i noget afgift-snavs. det er nok lidt nemmere at snakke sig ud af med ohc maskinen

hvis du er helt tovlig laver strauss et ombygningssæt til 6 cyl... men de er nok ikke billige...

www.slavteren.tk

Titel:
Slavteren skrev:
har først set dit rekord spørgsmål nu. det kan du sagtens, men det er en kæmpe ombygning. det er samme motor som på billedet. med den motor skal du ha det store bagtøj på, da det lille ikke kan følge med mere, andre bærearme, da der skal større bærekugler på og en anden krængningsstabilisator for at der er plads til maskinen.

+ at du helt sikkert ryger ud i noget afgift-snavs. det er nok lidt nemmere at snakke sig ud af med ohc maskinen

hvis du er helt tovlig laver strauss et ombygningssæt til 6 cyl... men de er nok ikke billige...

hehe lidt gal er jeg godt nok...men holder mig til en fir-benet, 6-ben er for bmw...

...jeg må se om jeg kan finde sådan en motor så, og lade rekord ideen ligge, vil helst undgå noget som helst med afgift...

mvh tobias

Ps: du må gerne skrive hvis du falder over nogle dele jeg kan bruge, fx. bagtøj, kardan etc.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

det skal jeg nok. du slipper dog ikke 100% ud af afgiften, hvis det skal gå helt rigtigt til har en 1,3 75hk, din 1,2 har 60, så det er jo over 20%... men du kan gøre det at du bruger en 1,3n blok eller en 1,4 blok. de har begge 2 60hk standard... 1,4 kan du så sætte 1,3 top osv på og den yder mellem 75 og 80hk... den kan stort set ikke ses.

hvis du vil gøre det helt rigtigt har jeg en lidt bearbejdet 1,4 top du kan købe, men har desværre solgt blokken for en uge siden... toppen gir ikke så meget som en 1,3 der har bedre kanaler, men som sagt vil det være 100% lovligt. sammen med en 1,3 knast er du nok også tæt på de 70 hk. grænsen er på 72.

www.slavteren.tk

Titel:
Slavteren skrev:
det skal jeg nok. du slipper dog ikke 100% ud af afgiften, hvis det skal gå helt rigtigt til har en 1,3 75hk, din 1,2 har 60, så det er jo over 20%... men du kan gøre det at du bruger en 1,3n blok eller en 1,4 blok. de har begge 2 60hk standard... 1,4 kan du så sætte 1,3 top osv på og den yder mellem 75 og 80hk... den kan stort set ikke ses.

hvis du vil gøre det helt rigtigt har jeg en lidt bearbejdet 1,4 top du kan købe, men har desværre solgt blokken for en uge siden... toppen gir ikke så meget som en 1,3 der har bedre kanaler, men som sagt vil det være 100% lovligt. sammen med en 1,3 knast er du nok også tæt på de 70 hk. grænsen er på 72.

hehe okay, er kommet lidt over til kompressor siden...tror jeg bygger det på, og så bare køre med ½bar, det er vidst lidt nemmere...mit eneste problem bliver nok justering af karburatoeren, men tror du ikke man kan finde en karburator fra en anden turbo-karburator bil??
-har spurgt til en renault turbo karburator..men den er ikke til at støve op, så jeg venter bare på jeg falder over en trykkarburator...

mvh tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud og montere megasquirt så? prøv at finde en 12n motor til tryk, den har lavere komp. har for øvrigt en 1,2 top der er bearbejdet, men den er kraftigt planet, så den er ikke så brugbar til tryk... husk at få lavet toppakning med skæreringe, da den hvist nok er et ømt punkt på de motorer ved tryk.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time