Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 24 maj 2025, 14:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Næsten i Tyskland
styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket

Ja og den er der sku da ingen der køre med alligevel :lol:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby
MK5 RS Turbo skrev:
styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket

Ja og den er der sku da ingen der køre med alligevel :lol:

Jeg kører med 1,0 bar på min RST, og actuatorslangerne kører stadig over den ventil (amal) som sidder på gearkassen.
Men hvis den kun er virksom op til 0,6 kan, kan jeg så ikke lige så godt bare pille den af? Skulle der ske noget ved det?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Nej det sker der ikke noget ved, har gjort det samme på min egen :)

Titel:
Mester Medlem

Det er/var MEGET billigt 500,- for en chippet boks, enten har huggeren ikke vidst hvad det koster at få chippet sådan en og så bare taget en meget lille pris, eller også må du kende ham meget godt og så på den måde kunne få den for så lidt, for det er godt nok billigt :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Minilars skrev:

Det første tiltag der kom var en bankesensor..
( grønt stik i højre hjørne oppe på manifold )
men den kan i ikke bruge til noget alligevelle.. den virker kun op til 0,6bar og styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket..

..

Det forstår jeg ikke rigtigt, min bil er lavet nede ved bruno Hansen motorsport og den køre uden den Amal ventil men stadig med bankesensor og den køre da af H til hvis jeg tager bankesensoren fra, den tændings banker meget før.
Det samme gælder min kammis der køre standart box men stadig uden Amal ventilen. Hvis den bankesensor kun styre den Amal hvorfor gør den så det ???? og hvorfor sidder der så en Amal ventil på de tidligere modeller når der ikke er bankesensor til at styre den ????
lyder meget forkert i mine øre hvad du siger der, Ved du hvad du snakker om gætter du bare, for mange her inde snakker om ting de ikke ved noget om..
Men er lutter øre for man lære jo så længe man lever :wink:

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Næsten i Tyskland
Danny Salling skrev:
Det er/var MEGET billigt 500,- for en chippet boks, enten har huggeren ikke vidst hvad det koster at få chippet sådan en og så bare taget en meget lille pris, eller også må du kende ham meget godt og så på den måde kunne få den for så lidt, for det er godt nok billigt :)

Tror ikke han var klar over at den var chippet :lol: :lol:
Men er ikke første gang jeg har købt en box ved ham... og normal prisen er ca 500 i jyske penge...

Titel:
Mester Medlem

500,- er vel nok også fint nok for en standard boks, ville da ikke selv have noget imod at få en chippet boks for 500,- selv :wink:

Titel:
Mester Medlem

2fat2fly skrev:
Minilars skrev:

Det første tiltag der kom var en bankesensor..
( grønt stik i højre hjørne oppe på manifold )
men den kan i ikke bruge til noget alligevelle.. den virker kun op til 0,6bar og styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket..

..

Det forstår jeg ikke rigtigt, min bil er lavet nede ved bruno Hansen motorsport og den køre uden den Amal ventil men stadig med bankesensor og den køre da af H til hvis jeg tager bankesensoren fra, den tændings banker meget før.
Det samme gælder min kammis der køre standart box men stadig uden Amal ventilen. Hvis den bankesensor kun styre den Amal hvorfor gør den så det ???? og hvorfor sidder der så en Amal ventil på de tidligere modeller når der ikke er bankesensor til at styre den ????
lyder meget forkert i mine øre hvad du siger der, Ved du hvad du snakker om gætter du bare, for mange her inde snakker om ting de ikke ved noget om..
Men er lutter øre for man lære jo så længe man lever :wink:

Skulle mene at Lars ved en hel del om de biler :)

Titel:
[quote="Minilars"]Indrømmet jeg tog fejl

omdrejnings begrænseren består ikke i at den tager tændingen..
men den tager strømmen til benzin pumpen..

Så tror du skal finde bogen igen :lol: jeg tvivler på den gør benzin systemet trykløst så hurtigt så den kan bruges til begrænse omdr, min den knalder og laver flammer hvis jeg trækker den til begrænseren i et par gear :twisted: det burde den ikke hvis det var fordi mit benzin tryk faldt...
Ps. det er mig der er kammi til 2fat2slow 8)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Minilars skrev:
Indrømmet jeg tog fejl..

fandt min org. ford rs bog og læste lidt godnat læsning...

De er alle født med den amal valve. Den sørger for at den ikke kommer for højt op i lade tryk.. og skulle i følge ford.. forøge momentet.. men virker stadig kun til 0,6bar..

omdrejnings begrænseren består ikke i at den tager tændingen..
men den tager strømmen til benzin pumpen..

jeg kan ikke finde ud af hvornår de præcis begyndte at komme med banke sensor men ca midt i 87.

men stadig... man kan godt køre med de forskellige boxe på de forskellige biler..

Ja der lyder mere rigtigt, vi kan jo alle tag fejl :wink:
ja rigtigt med de kan bytte box, for lånte endgang en gammel type box ud, den uden bankesensor til en hvor bilen var født med bankesensor den kunne godt køre med den box men den havde samme problem som når du tager bankesensoren fra, nok fordi boxen ikke er lavet til at bruge det signal til noget.

Må tilslutte mig lidt det Ford Fjot Jakobsen siger.. det med strømmen til benzin pumpen, for kan ikke helt få til at passe for samme gut som lånte min box var så uheldig at brænde sit benzinpumperelæ af (Typisk Rst Problem) hvor vi så bare luste det over til han fik et ny, men da virkede O-begrænseren da stadig, så mon det ikke er et andet sted i benzin tilførslen eller i tændingen den ligger det spærre signal ?
Har jeg aldrig rodet i så det et gæt :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time